nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Martijn van der Kroef (Marley)
Geplaatst op: 7 februari 2008 om 13:46
alg

Japanse sofwareverkopen van deze week

Nieuws | 7 februari 2008 - Er is vandaag weer een nieuwe lijst met verkoopcijfers binnengekomen. Het gaat hier om de top 10 meest verkochte games in Japan. Nintendo verkoopt een stuk minder goed dan de vorige weken, ze domineerden namelijk de afgelopen maanden de Japanse verkooplijsten. Deze week is dat dus niet het geval, er staan namelijk 'maar' drie Nintendo games in de top 10. Super Smash Bros. Brawl doet het wel erg goed, de game is pas een week geleden uitgekomen in Japan en komt op de eerste plaats binnen met maar liefst 820.000 verkochte exemplaren.

Nieuwkomer Devil May Cry 4 doet het ook erg goed, de PlayStation 3 versie kwam deze week binnen op de tweede plaats. De Xbox 360 versie van Devil May Cry 4 kwam binnen op de zevende plaats. Voor de PSP komt de game Pro Evolution Soccer 2008 binnen op de tiende plek.

Bekijk hieronder de volledige lijst van de Japanse verkoopcijfers van 28 januari tot 2 februari:

01. [WII] Super Smash Bros. Brawl (Nintendo) - 820,000 / NEW
02. [PS3] Devil May Cry 4 (Capcom) - 205,000 / NEW
03. [PS2] Tales of Destiny: Director’s Cut (Bandai-Namco) - 117,000 / NEW
04. [PS2] Haruhi Suzumiya’s Wonderment (Banpresto) - 114,000 / NEW
05. [WII] Wii Fit (Nintendo) - 73,000 / 1,356,000
06. [PS3] Disgaea 3 (Nippon Ichi Software) - 55,000 / NEW
07. [360] Devil May Cry 4 (Capcom) - 40,000 / NEW
08. [NDS] Mario and Sonic at the Olympic Games (Nintendo) - 34,000 / 175,000
09. [PS3] Assassin’s Creed (Ubi Soft) - 28,000 / NEW
10. [PSP] World Soccer Winning Eleven: Ubiquitous Evolution 2008 (Konami) - 26,000 / 102,000

reacties
#112640  | 7 februari 2008 13:49 - ps3freak
Avatar van ps3freak
Reacties: 309
zoals verwacht denk'k Bijna allemaal Jappanse sh*t. Alleen Assassin’s Creed is een echte Amerikaanse game
En wat opvalt DMC4 voor PS3 verkoopt stukken beter als voor op de XBOX360
#112641  | 7 februari 2008 13:50 - zidann
Avatar van zidann
Reacties: 114
AC is daar nu pas uit?? Raar Normaal is Europa toch het laatst.
#112643  | 7 februari 2008 13:51 - Assass1n
Avatar van Assass1n
Reacties: 339
Ah damn DMC 4 doet het goed!!
#112644  | 7 februari 2008 13:53 - Marley
Avatar van Marley
Reacties: 9.570
Quote:
AC is daar nu pas uit?? Raar Normaal is Europa toch het laatst.

Met zulke games vaak niet hoor. Rainbow Six, GTA, etc komen in Japan altijd pas veel later.
#112665  | 7 februari 2008 14:22 - dunky...
Avatar van dunky...
Reacties: 105
die psp voetbal game zegt me niks

lol wtf 84 reacties?? op forum heb ik er 340 ofzo
#112668  | 7 februari 2008 14:29 - AjaxRulzz
Avatar van AjaxRulzz
Reacties: 720
bah die super smash shit
#112689  | 7 februari 2008 15:13 - Jericho
Avatar van Jericho
Reacties: 125
Quote:
Quote:
AC is daar nu pas uit?? Raar Normaal is Europa toch het laatst.

Met zulke games vaak niet hoor. Rainbow Six, GTA, etc komen in Japan altijd pas veel later.

De Jappen zitten toch niet te wachten op GTA 4 denk.
#112700  | 7 februari 2008 15:22 - Orome
Standaard avatar
Reacties: 26
@dunky


dat is Pro Evolution soccer, dat heet daar winning eleven.OT: SSBB doet het idd erg goed, maar het valt me op dat de 360 versie van DMC4 er ook in staat.
#112727  | 7 februari 2008 16:04 - MajesticBeast
Avatar van MajesticBeast
Reacties: 382
Wow Lost oddesey is daar volgens mij echt gevallen als een baksteen thank god voor dat jrpgs voor ps3 en wii heb geen zin om een breakdoos 360 te kopen.
#112774  | 7 februari 2008 16:37 - Neofx
Avatar van Neofx
Reacties: 402
IK WIL DEVIL MAY CRY.!
#112868  | 7 februari 2008 19:09 - creed ps3
Avatar van creed ps3
Reacties: 1.520
Quote:
Ah damn DMC 4 doet het goed!!

ja idd, heeft Ubisoft eens één keer haar verstand gebruikt
#112927  | 8 februari 2008 02:51 - tyger1
Avatar van tyger1