nieuws
Game

Auteur: Rob Polman (RP89)
Geplaatst op: 1 mei 2008 om 11:15

Bron: MCVUK
English Translation   Tags: UK, GTA IV, record
ps3

Grand Theft Auto IV UK's snelst-verkopende titel

Nieuws | 1 mei 2008 - ChartTrack data toont aan dat Grand Theft Auto IV in de UK nu de snelst-verkopende titel is in een tijdsbestek van 24 uur. De cijfers, welke gebaseerd zijn op EPoS Sales data en voorspelde winkel transacties, tonen aan dat de game op de eerste dag 609,000 exemplaren verkocht. Het record stond voorheen op de naam van een andere Rockstar titel, GTA: San Andreas.

De meeste exemplaren werden verkocht voor de Xbox 360, namelijk 335,000. Dit is een nieuwe record voor de console van Microsoft. Voorheen was Halo namelijk met 266,000 exemplaren de snelst-verkopende 360 titel.

De PS3-versie verkocht 274,000 exemplaren op de eerste dag in de UK. Daarmee is Grand Theft Auto IV ook de snelst-verkopende titel voor de console van Sony. Het record stond voorheen op naam van Gran Turismo 5: Prologue, welke 80,000 exemplaren verkocht.

Quote:
"We’ll get into the whole week one debate next Tuesday, but it’s been a very good 24 hours for both Sony and Microsoft. It’s looking very, very promising for Rockstar in terms of full week sales. Even if If they don’t even sell one more unit, the current figure would still make for an astounding week one performance."

reacties
#140366  | 1 mei 2008 11:21 - linkse rakker
Standaard avatar
Reacties: 2
eerste
#140368  | 1 mei 2008 11:25 - SgtGohan
Avatar van SgtGohan
Reacties: 2.664
Quote:
eerste

kun je nog en kuttere reactie plaatsen

das wel en groot verschil voor sony van 80000 naar 275000
#140372  | 1 mei 2008 11:27 - Eric-Feng
Avatar van Eric-Feng
Reacties: 202
Man! dat is echt veel...
#140373  | 1 mei 2008 11:28 - manonfire
Avatar van manonfire
Reacties: 611
ja maar toch verkoopt de xbox versie nog meer
#140374  | 1 mei 2008 11:28 - mrb80
Avatar van mrb80
Reacties: 1.654
Het is opzich niet raar dat de X360 versie meer verkocht is aangezien er hier in Den Bosch vrijwel geen ps3 versie te verkrijgen is. De verkoper van de Free Record Shop vertelde dat ze maar 6 ps3 versies binnen hadden gekregen en 18 X360 versies. Ik wilde ook liever de ps3 versie maar heb uiteindelijk de X360 gekocht omdat dit de enige waren die ze nog hadden.
#140375  | 1 mei 2008 11:33 - ZaToX
Standaard avatar
Reacties: 52
Quote:
ja maar toch verkoopt de xbox versie nog meer

Like duh,, die mensen hebben geen geld voor een PS3

Mediamarkt hier had er 200-300 ofzo.. waren ook in 15min op XD
#140376  | 1 mei 2008 11:34 - McLaren_NL
Avatar van McLaren_NL
Reacties: 799
Er zijn veel meer Xbox360's in omloop vandaar dat ze meer verkocht zijn!
De PS3 versie doet het ook aardig..
#140377  | 1 mei 2008 11:38 - Gladiator
Avatar van Gladiator
Reacties: 262
En Nederland ??
#140379  | 1 mei 2008 11:45 - Poeperdje
Avatar van Poeperdje
Reacties: 536
bij de gamemania hier in leeuwarden hadden ze meer pre-orders voor de ps3 versie gekregen. Ook is het verschil tussen de 360 en ps3 niet zo heel groot, terwijl er bijna 2x zoveel 360's zijn, dus in verhouding heeft de ps3 er wel meer verkocht.
#140382  | 1 mei 2008 12:31 - ps3danny1988
Standaard avatar
Reacties: 877
in amerika 2.5 miljoen keer op dag 1
#140383  | 1 mei 2008 12:40 - Desse
Avatar van Desse
Reacties: 810
Quote:
En Nederland ??

volgens mij 300000 stuks voor beide consoles, meer waren er niet geleverd.
#140418  | 1 mei 2008 13:34 - kingjohn
Standaard avatar
Reacties: 1.138
Quote:
Quote:
eerste

kun je nog en kuttere reactie plaatsen

das wel en groot verschil voor sony van 80000 naar 275000
kom op zet tis een noobie op de site XD laat m lekker zielig en blij zijn met zn eerste post idd wel een erg groot verscli 80 naar 272 ofzo ik vin het verschil tussen micro en sony niet zo groot hoor
#140437  | 1 mei 2008 14:13 - Kaj
Avatar van Kaj
Reacties: 2.149
Echt serieus. Het enige wat ik hierop zeg is: DUHHH!! :|
#140454  | 1 mei 2008 14:34 - |martin|
Avatar van |martin|
Reacties: 892
Quote:
Echt serieus. Het enige wat ik hierop zeg is: DUHHH!! :|

Nou kijk je toch lekker niet? Het gaat trouwens ook meer om de cijfers en ps3 vs 360.

Ik ben nu toch wel benieuwd naar wat ze over de hele wereld in de eerste weel verkopen
#140498  | 1 mei 2008 16:00 - Icib
Avatar van Icib
Reacties: 162
Wel vreemd dat ze vorige week nog riepen in de UK dat de ps3 2x zoveel preorders had voor GTA IV.
Zo zie je maar weer dat dat weinig zegt!
#140541  | 1 mei 2008 17:25 - bonethug
Standaard avatar