nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Rob Polman (RP89)
Geplaatst op: 11 juli 2008 om 09:35
psstore

Nog eind dit jaar In-Game Video Chat?

Gerucht | 11 juli 2008 - En van de veelgevraagde features voor de In-Game XMB was de mogelijkheid tot Voice Chat tijdens het spelen. Menig PS3 gamer was dan ook teleurgesteld toen bleek dat deze feature niet ondersteund werd met Firmware 2.40. Volgens de inside bron van PlayStation Lifestyle verschijnt deze feature echter nog dit jaar, en wordt het zelfs een stap hoger gebracht: In-Game Video Chat.

Het gaat hierbij niet om Video Chat tijdens het pauzeren van de game. Zelfs wanneer je de game speelt met een vriend zou In-Game Video Chat mogelijk moeten zijn. Het werkt ongeveer hetzelfde als BD_Live, waarbij een PiP window rechts bovenin de hoek verschijnt. Wanneer deze feature precies verschijnt is niet bekend, maar het zou met een Firmware update eind dit jaar meekomen, aldus de bron.


Een voorbeeld van hoe het er dan uit komt te zien

reacties
#163160  | 11 juli 2008 09:40 - fvddungen
Avatar van fvddungen
Reacties: 651
En laat ik nou net gisteren een Eye hebben gekocht. Leuk apparaat met veel mogelijkheden, maar helaas nog weinig toepassingen voor. Hopelijk gaat dat snel veranderen.
#163162  | 11 juli 2008 09:42 - Bloodlyte
Avatar van Bloodlyte
Reacties: 697
weet je hoe vet dat is om iemand z'n gezicht te zien als je hem een headshot geeft!!
#163166  | 11 juli 2008 09:46 - manonfire
Avatar van manonfire
Reacties: 611
ik zal al bij zijn als we ingame chat kunnen hebben daar moet voor mij nog geen beeld bij
#163171  | 11 juli 2008 10:00 - StackerNL
Avatar van StackerNL
Reacties: 690
Quote:
weet je hoe vet dat is om iemand z'n gezicht te zien als je hem een headshot geeft!!



idd zeer vet hehe !
#163172  | 11 juli 2008 10:03 - Desse
Avatar van Desse
Reacties: 815
Ingame chat is zeker vet maar ik hoef ook geen gezichten in beeld. Dat leidt af van het gamen.
#163173  | 11 juli 2008 10:08 - T-Grave
Standaard avatar
Reacties: 131
Ergens lijkt me dat wel "eens" leuk, maar ik moet idd ook geen andere mensen hun gezicht in men game hebben ... Ik bedoel, dat ding neemt 1/6e van het hele scherm in weinig kans dat dat sony hun werk zou zijn, ziet er veels te simpel uit en is hoogstwaarschijnlijk een photoshop! En hoe graag ik ook sony heb, ik ken ze ondertussen, en ze gaan nooit features teveel uitbrengen, dus ik denk niet dat ze zich gaan concentreren op in-game video.
#163174  | 11 juli 2008 10:09 - Darktoss
Standaard avatar
Reacties: 101
als dit komt is het zeker een aanwinst voor de ps3... ingame video-chat.. damn
#163177  | 11 juli 2008 10:11 - Wushu-W
Avatar van Wushu-W
Reacties: 98
het is vett, maar het lijkt me alleen leuk om aan te hebben bij beat em ups , alleen wel wat kleiner
#163178  | 11 juli 2008 10:12 - Traffic
Avatar van Traffic
Reacties: 51
Ik heb het liever zonder gezichten, maar het zou helemaal mooi zijn als je het schermpje zou kunnen uitschakelen!
#163180  | 11 juli 2008 10:23 - Kevf
Avatar van Kevf
Reacties: 1.059
Quote:
het is vett, maar het lijkt me alleen leuk om aan te hebben bij beat em ups , alleen wel wat kleiner



idd bij beat em ups en racesgames ed waarbij je 1 vs 1 speelt erg leuk!
#163181  | 11 juli 2008 10:29 - Messenger
Avatar van Messenger
Reacties: 118
Zo'n schermpje in beeld lijkt mij eerder irritant dan leuk.
#163196  | 11 juli 2008 10:53 - AjaxRulzz
Avatar van AjaxRulzz
Reacties: 720
nep! ze hebben de niewste screen genomen en daarbei een foto geplakt
#163200  | 11 juli 2008 11:00 - windoweyes
Avatar van windoweyes
Reacties: 530
volgend jaar heeft sony het superieure besturingssysteem ....
#163202  | 11 juli 2008 11:05 - SonnyBBQ
Avatar van SonnyBBQ
Reacties: 232
Ja, het neemt toch een heel deel van je gezichtsveld weg en lijkt me dus net wel vervelend bij shooters.
Dan vind ik zo'n oplossing als Burnout leuker. Krijg je enkele seconden een snapshot te zien.
#163213  | 11 juli 2008 11:28 - [YOP] Yosniper
Avatar van [YOP] Yosniper
Reacties: 369
Voice-chat lijkt me een must, aangezien het nu niet werkt bij onze huidige games, video-chat lijkt me een leuke toepassing mits je het aan/uit kan zetten. Bovenstaande afbeelding is gemaakt om een voorbeeld te kunnen geven, dit is dus niet een werkelijke ingame-shot !


Greetzz
#163215  | 11 juli 2008 11:30 - KennyB
Avatar van KennyB
Reacties: 2.509
Quote:
nep! ze hebben de niewste screen genomen en daarbei een foto geplakt


edit: Er staat ook een voorbeeld van hoe het er uit komt te zien onder de foto...
#163228  | 11 juli 2008 11:47 - Khimaera
Avatar van Khimaera
Reacties: 1.501
Dit zou te VET zijn dit is echt een must voor mij.
#163229  | 11 juli 2008 11:52 - ilano
Avatar van ilano
Reacties: 553
Dit is nu waarom iedereen teleurgesteld was door die vorige firmware. Want nu denken sommigen ja het gaat komen tof, maar als het dan blijkt niet waar te zijn is iedereen weer kwaad zonder een reden eigenlijk.
#163241  | 11 juli 2008 12:23 - StackerNL
Avatar van StackerNL