nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Rob Polman (RP89)
Geplaatst op: 29 augustus 2008 om 12:24

Bron: Maxconsole
English Translation   Tags: PSP, PS3, controller
psp

PSP 3000 ondersteunt de PS3 controller?

Gerucht | 29 augustus 2008 - Volgens een Best Buy insider biedt de nieuwe PSP 3000 ondersteuning voor de PlayStation 3 controller. Dit betekend dat men de PS3 controller kan gebruiken voor het spelen van PSP games. Tevens beweert de insider dat je voor de verbinding met de TV nu ook composiet kabels van 480i kunt gebruiken, in plaats van de 480p.

Voor nu blijft het een gerucht, maar binnenkort hopen we meer informatie te krijgen. De PSP 3000 ligt vanaf 15 oktober in de winkels en bevat een verbeterd scherm en ingebouwde microfoon.

reacties
#177037  | 29 augustus 2008 12:24 - Valor 22
Standaard avatar
Reacties: 683
Dat zou wel heel gaaf zijn!
#177038  | 29 augustus 2008 12:28 - airplane
Standaard avatar
Reacties: 231
zou je dan ook ps3 games met remote play kunnen spelen?
want dan is het cker vet
#177041  | 29 augustus 2008 12:32 - DiTo2211
Avatar van DiTo2211
Reacties: 205
lijkt me sterk maar dan is het wel het einde van dat gezeik over een 2e joystick.
#177042  | 29 augustus 2008 12:37 - li1quid
Avatar van li1quid
Reacties: 556
ik vind het ...nutteloos xD
#177043  | 29 augustus 2008 12:41 - Rhan
Avatar van Rhan
Reacties: 4.951
Wow ik wou altijd al Miami vice spelen met de PS3 controller
#177045  | 29 augustus 2008 12:42 - The-Eelco
Avatar van The-Eelco
Reacties: 537
Je hebt op de PS3 controller ook R2 en L2, en op de PSP alleen L en R. Dus lijkt me raar
#177047  | 29 augustus 2008 12:56 - fruitpap
Avatar van fruitpap
Reacties: 472
eig moesten ze op de psp evenveel knoppen zetten als op een ps controller dan was het allemaal gemakelijker geweest voor te spelen en zoals ne remote play
ma voor de rest is deze psp 3000 echt de max!!! zeker het nieuwe scherm, man wat een verschil
#177048  | 29 augustus 2008 13:03 - kiezel
Avatar van kiezel
Reacties: 1.273
Gigantisch nutteloos, waar is Sony in hemelsnaam mee bezig? Gratis services voor muziekvideos en nu nog zo'n nutteloze bullshit. Dat ze hun tijd eens dringend in nuttige zaken gaan stoppen.
#177051  | 29 augustus 2008 13:07 - Lambik
Avatar van Lambik
Reacties: 345
Quote:
Dit betekend dat men de PS3 controller kan gebruiken voor het spelen van PSP games.

Huh..? dat snap ik niet...je gebruikt dus de PS3 controller voor het spelen van spelletjes op de psp? Controller werkt op Bluetooth en psp op wifi. Zal wel aan mij liggen...

#177054  | 29 augustus 2008 13:20 - pietja
Avatar van pietja
Reacties: 12
Quote:
Quote:
Dit betekend dat men de PS3 controller kan gebruiken voor het spelen van PSP games.

Huh..? dat snap ik niet...je gebruikt dus de PS3 controller voor het spelen van spelletjes op de psp? Controller werkt op Bluetooth en psp op wifi. Zal wel aan mij liggen...

De psp en PS3 controller hebben beide een usb poort, kabeltje ertussen en klaar.
#177057  | 29 augustus 2008 13:29 - Gleb
Avatar van Gleb
Reacties: 321
Ik snap niet waarom zo veel mensen er over zeiken, mischien is dit eindelijk de manier om First-Person-Shooters op je PSP te kunnen spelen. Dat is toch fijn
#177063  | 29 augustus 2008 13:39 - Taco
Avatar van Taco
Reacties: 1.962
mwah.. ik vind het wel aardig op zich.. omdat de PSP natuurlijk een beetje beperkt is, als dit ook betekent dat alle games via Remote Play kunnen (of is dat technisch niet haalbaar?? PSP laat toch alleen beeld van PS3 zien??) dan vind ik het wel lkkr, maar t blijft wel beetje krom..
#177066  | 29 augustus 2008 13:42 - the_stigo55
Avatar van the_stigo55
Reacties: 496
Quote:
Je hebt op de PS3 controller ook R2 en L2, en op de PSP alleen L en R. Dus lijkt me raar

IDD
#177069  | 29 augustus 2008 13:43 - ilano
Avatar van ilano
Reacties: 553
Al die games op de psp zijn toch niet gemaakt voor 2 sticks. Maar is wel leuk.
#177073  | 29 augustus 2008 13:46 - BennoHulst
Avatar van BennoHulst
Reacties: 2.889
Misschien via updates dat je zo games beter kan spelen(voornamelijk fps)
#177076  | 29 augustus 2008 13:50 - Klart
Standaard avatar
Reacties: 617
Op de Nomad kon je zo'n tien jaar geleden ook al een Megadrive controller aansluiten. Kon je met twee op een handheld. Best vet.
#177077  | 29 augustus 2008 13:53 - Taco
Avatar van Taco
Reacties: 1.962
ik bedenk net dat je met je PSP 3000 dat ook een volwaardige console hebt.. als je em op je tv kan aansluiten en een dualshock 3 erbij, dan heb je gwn een console!! De PSP graphics zijn ook niet heel slecht.. dus ik vind het best grappig. Maar dan is het idee van een playstation PORTABLE een beetje weg
#177133  | 29 augustus 2008 16:01 - T*One
Avatar van T*One
Reacties: 1.207
dat zou wel vet zijn zeg!
#177136  | 29 augustus 2008 16:08 - AJay
Avatar van AJay
Reacties: 143
Ugh. En waarom is dit precies vet? Ik ga echt niet de PSP op mijn Nachtkasje liggen en dan via een PS3 Controller gamen.. Daar is de PSP rondweg niet voor gemaakt. Je houd de PSP in je handen en zo game je. Natuurlijk, je kan de PSP op de TV aansluiten en dan gamen. Maar ik gebruik de PSP als handheld onderweg en niet als PS3?
#177143  | 29 augustus 2008 16:15 - ilano
Avatar van ilano