nieuws
Game

Auteur: Rob Polman (RP89)
Geplaatst op: 31 oktober 2008 om 09:15
ps3

DLC plannen voor LittleBigPlanet deels onthuld

Nieuws | 31 oktober 2008 - Nu wereldwijd de exemplaren van LittleBigPlanet binnenstromen, doet Media Molecule de eerste plannen voor downloadbare content uit de doeken. Eén categorie aan downloads, die verspreid zal worden via de PlayStation Store, zullen SackBoy outfits worden. We hebben al een paar pre-order bonussen en partnerships voorbij zien komen, maar dat is slechts een klein gedeelte van wat we in de toekomst mogen verwachten. Er wordt hard gewerkt om gamers wekelijks te voorzien van nieuwe content.

  • Seasonal & Limited Time Only Costumes - Gratis
    Vanwege het geduld dat veel gamers hebben opgebracht, trakteert Sony begin november alvast op gratis content. Van 6 tot 19 november zijn in de Store een gratis Launch Spacesuit en Halloween Mask te vinden. Dit soort outfits zijn voor een bepaalde tijd beschikbaar, meestal met speciale events en vakanties.



  • Community Costumes - Gratis
    In wedstrijden krijgen gamers de kans om zelf ontworpen outfits in te sturen. De outfits die winnen worden als gratis downloads beschikbaar gesteld in de game.

  • SackBoy Costumes - $0.99 per stuk
    Media Molecule brengt verschillende basis outfits uit - variërend in themes en designs - voor het customizen van je SackBoy/SackGirl.



  • Premium SackBoy Costumes - $1.99 per stuk
    Met deze outfits kunnen SackBoys zich aankleden als bekende personages uit zowel de PlayStation familie, als daarbuiten.



  • Zeldzame SackBoy Costumes - $?.??
    Over een tijdje hoopt Media Molecule zeldzame outfits uit te brengen, die voor een bepaalde tijd beschikbaar zijn voor de verzamelaar. Een reeds aangekondigd zeldzaam item is de “RARE Mm T-shirt”.



  • Basic SackBoy Costume Bundle - $2.99
    Op bepaalde momenten worden vier basis outfits uitgebracht voor een aantrekkelijke prijs.

  • Premium SackBoy Costume Bundle - $5.99
    Deze bundel bestaat uit vier premium outfits voor de prijs van drie. De bundel inhoud wordt bepaald aan de hand van thema's.

    In de komende weken zal Media Molecule meer vormen van downloadbare content voor LittleBigPlanet onthullen. Het gaat dan niet om het aankleden van je SackBoy, maar om het uitbreiden van de Pop-it tool met meer objecten, materialen, stickers, geluiden en zelfs gameplay verbeteringen.

reacties
#191517  | 31 oktober 2008 09:17 - TFX360
Avatar van TFX360
Reacties: 381
Tja, uiteraard uitmelken die hap...
#191518  | 31 oktober 2008 09:20 - paulbloem
Avatar van paulbloem
Reacties: 173
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
#191519  | 31 oktober 2008 09:22 - nis-gens
Avatar van nis-gens
Reacties: 212
veeeeels te duur!!!!
#191521  | 31 oktober 2008 09:24 - cockerspaniel
Standaard avatar
Reacties: 48
catsjingggggg!!
#191523  | 31 oktober 2008 09:29 - Tobber
Avatar van Tobber
Reacties: 423
idd dit is wel uitmelken, maar van de andere kant, iedereen zit anders te klagen dat ze de zelfde t-shirts hebben etc. dus ook wel weer leuk dat jij iets 'exclusiefs' kan.
#191525  | 31 oktober 2008 09:33 - PhiKing
Avatar van PhiKing
Reacties: 715
Dikke editor en shit, maar even zelf een pakje ontwerpen is er niet bij.
#191526  | 31 oktober 2008 09:38 - Klart
Standaard avatar
Reacties: 618
Tja, vindt het nog niet zo erg dat ze hier best wat geld voor vragen. Uiteindelijk zal je game-ervaring door zo'n pakje weinig veranderen. Is echt voor de mensen die het willen, veel mis je niet door het niet te kopen.
#191528  | 31 oktober 2008 09:43 - KennyB
Avatar van KennyB
Reacties: 2.509
Je kan wel zelf wat met een outfit doen toch? Of kun je alleen maar stickers op jezelf plakken voor een ander kleurtje?
#191529  | 31 oktober 2008 09:43 - CS Curse
Avatar van CS Curse
Reacties: 88
Beter dat ze geld vragen voor dingen die de gameplay niet veranderen, dan dat ze geld vragen voor updates(zoals bij eoj)
#191530  | 31 oktober 2008 09:44 - Azzwanker
Avatar van Azzwanker
Reacties: 638
Premium SackBoy Costumes - $1.99 per stuk
ik ga hiervoor ik wil SNAKE SNAKEEEEEEEEE
#191531  | 31 oktober 2008 10:01 - kingtoadster
Avatar van kingtoadster
Reacties: 206
ik wil psn cards
#191533  | 31 oktober 2008 10:05 - Bart27
Avatar van Bart27
Reacties: 6
Het Is alleen stom. Dit zijn zaken die ze al in het originele game hadden kunnen steken.
Zeker als ze zo kort uitkomen na de release.
#191539  | 31 oktober 2008 10:27 - psp
Avatar van psp
Reacties: 330
gaaf die poppetjes
wat is dat toch telkens een gezeur als iets geld kost

je kunt toch altijd zelf nog bepalen of je iets wel of niet kooptdus wat is het probleem dan eigenlijk
#191541  | 31 oktober 2008 10:36 - Passkes
Avatar van Passkes
Reacties: 535
Quote:
gaaf die poppetjes
wat is dat toch telkens een gezeur als iets geld kost

je kunt toch altijd zelf nog bepalen of je iets wel of niet kooptdus wat is het probleem dan eigenlijk


Wellicht omdat de huidige games steeds meer op webshops beginnen te lijken, met het gamen als 2e optie. Je betaald al een best hoog bedrag voor een game, en dan komen er direct bij de launch al allerlei dingen voor ingame gebruik welke je tegen een "meerprijs" kunt kopen.

Ik snap wel dat dit wat TE commercieel overkomt, en heb het zelf ook weleens bij games zo van dan zak je er maar in. Bijvoorbeeld bij de nieuwe NFS reeks waar je bij aankoop alsnog direct een zooie nieuwe auto`s online kunt kopen. Ik vind dat ze de auto`s er gewoon direct bij moeten doen, omdat dit een flinke directe invloed heeft op je game plezier.
#191542  | 31 oktober 2008 10:37 - Aco
Avatar van Aco
Reacties: 748
Klinkt goed die content, maar om er nou voor te betalen, liever niet. Je kunt ook geheel je eigen kostuums maken met de spullen die je vindt e.d. Dan kun je ze denk ik toch aardig na maken.
#191544  | 31 oktober 2008 10:47 - Taco
Avatar van Taco
Reacties: 1.962
Zolang ze maar genoeg gratis conent aanbieden zal ik niet klagen!!
En van die tijdelijke costumes vind ik een goed idee
#191557  | 31 oktober 2008 11:21 - jellejelle
Avatar van jellejelle
Reacties: 2.503
€ 2 voor een pakje? Veel te duur, als ze nou € 0,50 of € 0,25 vragen ok, maar met deze bedragen, plus evt. DLC van nieuwe level elementen kost die game je al snel twee keer zoveel. Als de game nou jaren en jaren ondersteund zou worden, maar de volgende LBP is alweer in ontwikkeling.
#191567  | 31 oktober 2008 11:34 - Jackson
Avatar van Jackson
Reacties: 33
En waar blijven die PSN Prepaid Cards ??..
#191579  | 31 oktober 2008 12:11 - fructis
Avatar van fructis
Reacties: 456
toch wel duur €1 voor gewoon 1 costuum... waar gaat dat naartoe?
#191639  | 31 oktober 2008 14:28 - Quintus
Avatar van Quintus