nieuws
Game

Auteur: Paul van den Hogen (Incubus)
Geplaatst op: 5 december 2008 om 14:41
ps3

Killzone gebruikt maar 60% van kracht CPU

Nieuws | 5 december 2008 - Jeff Haynes, redacteur bij IGN heeft in zijn laatste podcast aangegeven dat Killzone 2 slechts iets meer dan de helft van de volledige kracht van de PlayStation 3 gebruikt. Tijdens enkele demonstraties van de game in het hoofdkwartier van Guerilla Games, bleek dat dat Killzone 2 tijdens de zwaarste momenten nog lang niet tegen het maximum van de PS3 aanliep.

Quote:

"It's incredible to see huge levels and see the deferred rendering and note that on all the SPUís, even on the heaviest load were coming up to about 60%," Haynes said. "They weren't coming close to maxing out. .They had about 40% of space before they started tripping or saw slow down on some of the processes."


Verder liet Haynes weten dat de preview codes waar de afgelopen tijd veel over te doen was, allemaal nog in de alpha stage waren en sindsdien zijn ze bij Guerilla Games flink bezig geweest om alles te verbeteren. Bij zijn bezoek aan de studio van Guerilla in Amsterdam werd hem een verbeterde versie getoond van Killzone 2, waarin lichteffecten, cutscenes, glitches en laadtijden allemaal verbeterd waren.

Killzone 2 staat gepland om op 27 februari 2009 exclusief voor de PlayStation 3 uit te komen.

reacties
#200555  | 5 december 2008 14:44 - timoonus
Avatar van timoonus
Reacties: 369
ik vindt het er al heel goed uit zien moet je na gaan hoe het er uit zal zien als de spellen max worden
#200556  | 5 december 2008 14:45 - Azzwanker
Avatar van Azzwanker
Reacties: 638
Yeah baby laat het komen
#200557  | 5 december 2008 14:48 - jonnyboy
Standaard avatar
Reacties: 704
ik will kz 2 nu hebbe
#200559  | 5 december 2008 14:50 - creed ps3
Avatar van creed ps3
Reacties: 1.520
maar je moet ook niet helemaal ze max hebbe, dan gaat het tog al storen
dus ik denk dat 85% het toppunt is
#200566  | 5 december 2008 15:08 - Divinio
Avatar van Divinio
Reacties: 1.082
Maar hoe weten ze wat max is ik bedoel met de ps3 kan je tog alles eruit trekken en ik denk dat de 60 % van nu tog wel anders is dan de 60% over 3 jaar van de ps3
#200568  | 5 december 2008 15:19 - MasterKratos
Standaard avatar
Reacties: 257
God of War 3 neemt wel de volle 100% ins beslag wacht maar
#200569  | 5 december 2008 15:20 - Junkz
Avatar van Junkz
Reacties: 372
Kan niet wachten!
#200570  | 5 december 2008 15:23 - dutchie207
Avatar van dutchie207
Reacties: 98
als het een goede game wordt maakt het mij niet uit hoeveel kracht hij gebruikt, is toch een stijgende lijn wat hetzelfde was bij de ps2. nog ongeveer 2 maandjes wachten op deze topper
#200575  | 5 december 2008 15:35 - fUture_gmr
Avatar van fUture_gmr
Reacties: 1.666
Quote:
Maar hoe weten ze wat max is ik bedoel met de ps3 kan je tog alles eruit trekken en ik denk dat de 60 % van nu tog wel anders is dan de 60% over 3 jaar van de ps3



LOL idd. een game op 70% is over een 4 jaar mischien vergelijkbaar met een game van 100% over 2 jaar. Dus 100% is niet eens de max, zelfs dan kan he tnog mooier.
#200581  | 5 december 2008 15:44 - jow-v
Avatar van jow-v
Reacties: 233
ja k denk ook niet da der zo benede op hun scherm "cpu gebruik: 60 procent." staat
#200585  | 5 december 2008 15:56 - wimat
Avatar van wimat
Reacties: 243
Ben benieuwd wat de toekomst zal brengen...
#200588  | 5 december 2008 15:59 - Opperclowntje
Avatar van Opperclowntje
Reacties: 257
80 % is de max, Killzone is een indrukwekkende game en speciaal ontwikkeld voor de ps3 daardoor zal hij ook vloeiend lopen! Games die exlcusief zijn ontwikkeld hebben het tot op heden altijd ngo beter gedaan!
Killzone zal dat ook gaan doen, zeker een musthave voor iedereen!

Ik hoop dat een heleboel ps3 bezitters deze game gaan kopen zodat meer ontwikkelaars ps3 exclusive gaan maken!
#200589  | 5 december 2008 16:01 - patrick1991fox
Avatar van patrick1991fox
Reacties: 489
Kan 1 ding zeggen die beta die er is van killzone in mooier dan welke shooter op de playstation3 uit is... en kan je nagaan het was maar een beta... en de effecten enz waren toen al goed! beter dan alle andere spellen tot nu toe gespeeld heb...
#200593  | 5 december 2008 16:12 - BennoHulst
Avatar van BennoHulst
Reacties: 2.889
Can't wait!
#200594  | 5 december 2008 16:13 - patrick2220
Avatar van patrick2220
Reacties: 472
ik kan niet wachten
#200599  | 5 december 2008 16:25 - leoon.
Avatar van leoon.
Reacties: 214
Quote:
Quote:
Maar hoe weten ze wat max is ik bedoel met de ps3 kan je tog alles eruit trekken en ik denk dat de 60 % van nu tog wel anders is dan de 60% over 3 jaar van de ps3



LOL idd. een game op 70% is over een 4 jaar mischien vergelijkbaar met een game van 100% over 2 jaar. Dus 100% is niet eens de max, zelfs dan kan he tnog mooier.

andersom, nu stel je dat het over 2 jaar een slechtere console is.. neem aan dat je dat niet bedoelt
#200600  | 5 december 2008 16:25 - Roger
Avatar van Roger
Reacties: 26
Quote:
80 % is de max, Killzone is een indrukwekkende game en speciaal ontwikkeld voor de ps3 daardoor zal hij ook vloeiend lopen! Games die exlcusief zijn ontwikkeld hebben het tot op heden altijd ngo beter gedaan!
Killzone zal dat ook gaan doen, zeker een musthave voor iedereen!Ik hoop dat een heleboel ps3 bezitters deze game gaan kopen zodat meer ontwikkelaars ps3 exclusive gaan maken!
80% word zeker niet de max hoor werk je bij Sony ofzo? Vast niet dus zorg dan dat de mensen geen verkeerde info krijgen want pas geleden heb ik een bericht gelezen dat als de PS3 op volle toeren draait op 90% tot 95% van zen vermogen loopt de overige procenten zorgen ervoor dat alles stabiel blijft.
#200602  | 5 december 2008 16:30 - MrLee
Avatar van MrLee
Reacties: 202
De GPU lijkt me meer interessant om te weten.
#200605  | 5 december 2008 16:55 - RickR86
Standaard avatar
Reacties: 115
Quote:
De GPU lijkt me meer interessant om te weten.

Mij niet aangezien de CPU het meeste werk overneemt.Spellen gaan nooit 100% gebruiken want dan zal je fan behoorlijk hard gaan draaien.
#200607  | 5 december 2008 17:02 - T*One
Avatar van T*One