nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Tino Schreuders (Launch)
Geplaatst op: 13 maart 2009 om 11:16
ps3

PlayStation 3 zal altijd Blu-Ray hebben

Nieuws | 13 maart 2009 - Er gingen geruchten in de rondte dat Sony een PlayStation 3 op de markt zou brengen zonder een Blu-Ray speler, die daardoor een stuk goedkoper te maken en te verkopen was. Sony Marketing Manager Kim Nguyen heeft gisteren gemeld dat dit nooit zou gaan gebeuren.

Quote:
"That would pretty much destroy the PS3's backbone, our games were built on Blu-ray. Quote that: Blu-ray will always be part of PS3."


Verder is er bekend gemaakt dat er nog steeds geen prijsdalingen voor de PS3 zijn. Ook is er geen kans dat Sony Microsoft na gaat doen en een goedkopere PS3 zonder gratis internetverbinding te maken, waarmee jaarlijks betaald moet worden voor online services. Tot slot komt er geen PSP Phone, waarover een tijdje geleden sprake was.

reacties
#222750  | 13 maart 2009 11:31 - Onimusha
Standaard avatar
Reacties: 873
Dat van die PSPhone vind ik wel jammer want ik ben nog steeds phone loos en wacht met het kopen van een gsm op deze psphone. Ach ja ik heb ook niet echt een gsm nodig
#222751  | 13 maart 2009 11:34 - Yeroon
Avatar van Yeroon
Reacties: 481
Zou ook een beetje raar zijn, dan kun je geen enkel PS3-spel spelen: die staan allemaal op Blu-Ray!
#222752  | 13 maart 2009 11:41 - FlyingDutchman_
Avatar van FlyingDutchman_
Reacties: 400
Quote:
Zou ook een beetje raar zijn, dan kun je geen enkel PS3-spel spelen: die staan allemaal op Blu-Ray!

Precies!
#222755  | 13 maart 2009 11:57 - paulbloem
Avatar van paulbloem
Reacties: 173
duh
#222758  | 13 maart 2009 12:05 - Aco
Avatar van Aco
Reacties: 748
Logisch, anders kun je inderdaad geen game spelen..

En beter dat Sony bij haar gratis online service blijft. Ik vertik het echt om voor online gamen te betalen!
#222759  | 13 maart 2009 12:12 - DragonNL
Avatar van DragonNL
Reacties: 847
Erg logisch..
#222760  | 13 maart 2009 12:12 - mrb80
Avatar van mrb80
Reacties: 1.654
Quote:
Logisch, anders kun je inderdaad geen game spelen.. En beter dat Sony bij haar gratis online service blijft. Ik vertik het echt om voor online gamen te betalen!
Ook jij zou gewoon betalen wanneer de online service op de ps3 niet gratis was en je wilde toch online spelen
#222769  | 13 maart 2009 12:18 - Incubus
Avatar van Incubus
Reacties: 7.435
Blu-Ray is de ruggengraat van de PS3, ik geloofde ook niet dat de Blu-Ray zou verdwijnen, en gratis online gaming is ook een groot voordeel van de PS3 tenopzichte van de 360. Jammer van de PSPhone maar ik hou het bij me 4 jaar oude telefoonbox waar ik toch alleen maar mee bel en sms.
#222773  | 13 maart 2009 12:26 - robbystoned
Standaard avatar
Reacties: 106
het zou een rare zet zijn als ze dat ooit zouden doen. Dan kunnen nieuwe ps3's ineens de oude games catalogus niet meer aan van alle games die op blue ray staan.
#222775  | 13 maart 2009 12:27 - KrisP
Avatar van KrisP
Reacties: 297
ja was ook echt één van de stomste verwachtingen die ik gelezen had op deze site
maar ik hoop dat een volgende generatie consoles niet pas over 5 jaar ismet de hardware en technologie die zooo rap voor uit gaan zullen ze ook eerder met een nieuw game systeem moeten komen
#222780  | 13 maart 2009 12:41 - Anthro
Avatar van Anthro
Reacties: 107
Een ps3 blu ray loos maken had best gekunt, maar dan moet je alle games die gereleased worden beschikbaar stellen voor aankoop via PSN. En de velle afkeur naar een betaalde online service vind i keen beetje naief. Het kost veel geld om online servers up en running te houden. Sooner or later zal ook PSN tegen een financiele vergoeding beschikbaar worden gesteldt.
#222782  | 13 maart 2009 12:51 - Johnny Blaze
Avatar van Johnny Blaze
Reacties: 290
Quote:
Zou ook een beetje raar zijn, dan kun je geen enkel PS3-spel spelen: die staan allemaal op Blu-Ray!

Hardeschijf > Downloaden?
#222783  | 13 maart 2009 12:55 - PhiKing
Avatar van PhiKing
Reacties: 715
Quote:
Quote:
Zou ook een beetje raar zijn, dan kun je geen enkel PS3-spel spelen: die staan allemaal op Blu-Ray!

Hardeschijf > Downloaden?

Daarvoor is het nog iets te vroeg. Misschien next (next) gen.
#222785  | 13 maart 2009 13:27 - neefdave
Avatar van neefdave
Reacties: 589
Geruchten had iedereen ook al ontkracht. Zo waardeloos was dat gerucht.
#222786  | 13 maart 2009 13:30 - JoshNL
Avatar van JoshNL
Reacties: 1.412
Stomste gerucht die ik ooit gehoord heb. :/
#222792  | 13 maart 2009 13:47 - billie91
Avatar van billie91
Reacties: 3.031
Quote:
Quote:
Logisch, anders kun je inderdaad geen game spelen.. En beter dat Sony bij haar gratis online service blijft. Ik vertik het echt om voor online gamen te betalen!
Ook jij zou gewoon betalen wanneer de online service op de ps3 niet gratis was en je wilde toch online spelen


Nou ik niet, ik zou er niet eens aan denken om dan online te gaan. Het is een service die Sony gewoon gratis moeten blijven aanbieden want zo werf toekomstige spelers en behoud je de huidige. En ze verdienen echt wel genoeg geld aan andere dingen om die service goed te houden.
#222801  | 13 maart 2009 14:40 - King B
Avatar van King B
Reacties: 194
Blu-ray FTW!
#222803  | 13 maart 2009 14:56 - reinders14
Avatar van reinders14
Reacties: 175
dit is beter ja... blu-ray wordt over tijdje toch goedkope..
bedoel maar, wat betaal je nog voor een leeg blu-ray schijfje? 50 cent?

in het begin is het allemaal zo duur, maar na een tijdje kost het toch niks meer..een jaar nadat de dvd-speler uit kwam, had je er ook al voor 25 euro.. stelt niks meer voor tegenwoordig
#222804  | 13 maart 2009 15:02 - patrick2220
Avatar van patrick2220