nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Patrick Zwarts (mrAdmirals)
Geplaatst op: 6 januari 2010 om 06:43

Bron: Blu-ray.com
English Translation   Tags: Sony, Panasonic, Blu-ray, disc
ps3

Sony vergroot Blu-ray capaciteit

Nieuws | 6 januari 2010 - Sony en Panasonic hebben een nieuwe Blu-ray disc ontwikkeld. Deze disc heeft een enkel-laags capaciteit van 33,4 GB in plaats van 25 GB van de huidige disc, zo meldt Blu-ray.com.

Een nieuwe Blu-ray speler is niet nodig om de nieuwe discs te kunnen afspelen, alleen een firmware update is noodzakelijk. Ook de PlayStation 3 zal daardoor de 33,4 GB discs kunnen afspelen.

De nieuwe Blu-ray disc moet nu nog worden goedgekeurd door de zogenaamde 'Blu-ray Association'.

reacties
#286828  | 6 januari 2010 07:36 - BennoHulst
Avatar van BennoHulst
Reacties: 2.889
Dat is altijd fijn zo'n uitbereiding.
#286829  | 6 januari 2010 07:38 - PBJ85
Avatar van PBJ85
Reacties: 568
EINDELIJK!!!!!!!!!11 kan ik eindelijk heel mijn muziek collectie kwijt op 2 disks ipv 3..... =P
#286832  | 6 januari 2010 07:44 - Yeroon
Avatar van Yeroon
Reacties: 481
Nog grotere games!
#286833  | 6 januari 2010 07:56 - tuppie1
Standaard avatar
Reacties: 436
Worden er nog grotere spellen voor gemaakt.
#286838  | 6 januari 2010 08:08 - Black-Thom
Avatar van Black-Thom
Reacties: 741
haha xbox heeft nog HD-dvd's xD
#286839  | 6 januari 2010 08:27 - kingjohn
Standaard avatar
Reacties: 1.138
klinkt goed nu resultaten
#286844  | 6 januari 2010 08:44 - evilgraigje
Avatar van evilgraigje
Reacties: 7
Quote:
Worden er nog grotere spellen voor gemaakt.

Tja en gaan die dan ook weer meer ruimte op je HDD innemen?
#286846  | 6 januari 2010 08:46 - Bonecrusher1973
Avatar van Bonecrusher1973
Reacties: 2.444
Spellen gaan nu echt niet groter worden, dit is enkel een tussenstap tussen de enkelaags 25gb en de duurdere dubbellaags 50gb. Als een spel dus eerst op een 50gb moest terwijl hij maar 30gb was kunnen ze nu zonder te comprimeren en kleiner maken uitkomen op een goedkopere schijf. Dit is dus niet meteen voor het ontwikkelen van grotere games maar meer voor een goedkopere productie van (iets) grotere games heel erg handig.
#286850  | 6 januari 2010 09:15 - Opgezegd2
Standaard avatar
Reacties: 487
Goed om te lezen.
#286851  | 6 januari 2010 09:24 - h0odboy
Avatar van h0odboy
Reacties: 204
er was toch al een 600 gb blu-ray ontwikkeld door pioneer?
#286853  | 6 januari 2010 09:45 - PBJ85
Avatar van PBJ85
Reacties: 568
Quote:
haha xbox heeft nog HD-dvd's xD



en leuk dat die dat vind -_-''
#286854  | 6 januari 2010 09:55 - mrb80
Avatar van mrb80
Reacties: 1.654
Quote:
haha xbox heeft nog HD-dvd's xD

Koop een lollie..
#286870  | 6 januari 2010 10:39 - Jerommeke
Avatar van Jerommeke
Reacties: 551
Quote:
er was toch al een 600 gb blu-ray ontwikkeld door pioneer?

of het een 600GB was weet ik niet maar ik ben wel zeker van 200GB maar dat was wel op 8 laagse blu-ray. Met elke laag 25 GB. Nu zou het dus met deze techniek mogelijk zijn om 8*33,4 = 267,2 GB blu-ray schijven te maken. Het is wel heel tof dat er niet steeds een nieuwe lezer voor gekocht moet worden. Juist voor de standalone blu-ray spelers is dit heel jammer want deze zijn dan verouderd als men geen update kan uitvoeren.
#286875  | 6 januari 2010 10:45 - -_Leon_-
Avatar van -_Leon_-
Reacties: 640
Mooi, dan kan Uncharted 3 nog groter en mooier worden
#286878  | 6 januari 2010 11:02 - Jerommeke
Avatar van Jerommeke
Reacties: 551
Om even terug te komen op mijn post. De schijven van 75GB (3 lagen) en 100GB (4 lagen) zijn afgekeurd door de Blu-ray disc association (BDA) dus is de kans groot dat deze ook worden afgekeurd.

Het zou heel nice zijn, maar het feit dat de lezer nog steeds even traag leest (al kan dit bij dit anders liggen, omdat er meer data op een kleinere opervlakte staat) en meer data heeft kan de bitrate niet toenemen.

Het enige voordeel dat ik nu zie is dat films heel wat goedkoper kunnen worden, doordat de meeste hd films 30GB zijn en deze net niet op een single layerd disc konden.
#286879  | 6 januari 2010 11:11 - Burt
Standaard avatar
Reacties: 520
Games worden juist kleiner en goedkoper dus..lekker belangrijk...we gaan meer DLC krijgen dus als je een spel in principe volledig wilt...ben je duurder uit straks. Tja...
#286893  | 6 januari 2010 12:00 - amazinghandsman
Avatar van amazinghandsman
Reacties: 1.137
@Jerommeke, idd, nu kunnen films wel goedkopen (:
En echt nice meer GB!
#286901  | 6 januari 2010 12:17 - FinalD
Standaard avatar
Reacties: 127
Quote:
haha xbox heeft nog HD-dvd's xD

Je bedoelt gewone dual-layer dvd's?
#286915  | 6 januari 2010 13:01 - Tijmen
Avatar van Tijmen