nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Rainier Jaarsma (Keepertje8)
Geplaatst op: 17 maart 2010 om 15:56
ps3

Sony: "3D gamen is de toekomst"

Nieuws | 17 maart 2010 - Volgens Ian Bickerstaff van Sony is 3D gamen de toekomst. Daarbij is de beschikbaarheid van 3D-televisies echter wel van cruciaal belang.

Geld, geld, geld
Vooral financieel gezien ziet Bickerstaff nog wel problemen, zo laat hij tegenover Gamasutra weten. "We gaan niet als gekken spenderen aan 3D games in de wetenschap dat iedereen er dan morgen eentje in huis haalt. Maar toch, dit is de toekomst, over zo'n 4 jaar heeft niemand meer een TV met '2D-functies'," aldus Bickerstaff.

Zomer
Sony berichtte eerder dat het van plan is om in de zomer met een paar 3D-games op de markt te komen. In de zomer komen namelijk ook de eerste volledige compatibele 3D-televisies in de winkel te liggen. Zodoende hoopt Sony een graantje mee te pikken van de hype en zich te positioneren als marktleider op het gebied van 3D-gaming.

Wordt 3D inderdaad de toekomst? Of vinden we het alleen maar irritant? Laat je reactie achter in de comments.

reacties
#300128  | 17 maart 2010 16:06 - thejusin
Standaard avatar
Reacties: 374
Het lijkt me ontzettend veel potentie hebben, zeker zodra de 3D tv's geen brilletjes nodig hebben én betaalbaar zijn
#300129  | 17 maart 2010 16:11 - Opgezegd2
Standaard avatar
Reacties: 487
Naast dat het op game gebied dikke potentie heeft, hebben de andere divisies van Sony er natuurlijk ook dikke baat bij. Hoop voor ze dat het de verkoop van Bravia's flink zal stimuleren
#300130  | 17 maart 2010 16:13 - UnboundBeast
Avatar van UnboundBeast
Reacties: 335
Ik heb nog maar net een Full HD TV gekocht, denk niet dat ik nu alweer een 3D TV ga kopen. Voor mij is het voorlopig niet meer dan een gimmick, een leuke extra. Denk dat veel mensen nog een heel lange tijd gaan wachten voor ze zo een 3D TV gaan aanschaffen, vooral die brilletjes schrikke mense af. Als die weg zijn, zal ik echter wel interessse tonen
#300132  | 17 maart 2010 16:21 - dunksb
Avatar van dunksb
Reacties: 232
Ik weet niet of een brilletje een belemmering hoeft te zijn. Die plastic dingen die je nu bij de bios krijgt natuurlijk wel, maar als het een fatsoenlijke bril is die ook gewoon lekker zit..tjah waarom niet.
#300135  | 17 maart 2010 16:25 - Hermest99
Avatar van Hermest99
Reacties: 86
Over 4 jaar? ik weet niet of dat zo slim is, iedereen koopt nu LED tv's. Die gaan wel 'n jaar of tien mee. dus of iedereen er een heeft over vier jaar valt nog te bezien.
#300136  | 17 maart 2010 16:29 - He-Joe-Minh
Avatar van He-Joe-Minh
Reacties: 44
ik begin er niet aan. Ik word er misselijk van, kijken naar 3D
#300138  | 17 maart 2010 16:34 - Gulzt
Avatar van Gulzt
Reacties: 148
Ben nog maar weinig onder de indruk van 3D. Ik vind het in ieder geval niet interessant genoeg om zoveel geld voor neer te leggen.
#300139  | 17 maart 2010 16:35 - WezzJ
Avatar van WezzJ
Reacties: 407
Nice timing in de zomer... Dan ben ik lkkar buiten hoor Moet er niet aan denken om met dat lkkre weer ( ja ja, we hebben een heftige winter gehad dus van de zomer wordt het genieten!) binnen te zitten. ach ja.. zijn ze misschien van de winter weer wat afgeprijsd weet ik veel Ben wel benieuwd hoe die 3D tv's zich gaan ontwikkelen. Vind wel allemaal erg intresant!^^
#300141  | 17 maart 2010 16:45 - RuffRyder1
Standaard avatar
Reacties: 107
echt niet na 4 jaar, veel mensen hebben nu nog niet eens een HD tv. En HD tv's zijn nu pas goed betaalbaar
#300144  | 17 maart 2010 16:50 - lunaticrichard
Avatar van lunaticrichard
Reacties: 3.992
Quote:
Het lijkt me ontzettend veel potentie hebben, zeker zodra de 3D tv's geen brilletjes nodig hebben én betaalbaar zijn

dat aleen gaat zeker 5 of 6 jaar duren en ik ben er ook niet van overtuigt dat 3d zo zal aanslaan als ze nu denken. nu is de techniek een stuk beter en dat zal helpen,maar het blijft voorlopig nog leuk voor ff . als je een game in 3d gaat spelen met de huidige techniek krijg je erg veel hoofdpijn !!! het is in ieder geval goed dat er ontwikkeld wordt in verschillende richtingen. dat is alleen maar goed voor de consument/gamer.
#300145  | 17 maart 2010 16:52 - wout34
Avatar van wout34
Reacties: 118
het moet eerst betaalbaar worden en niet meer de neven effecten hebben ( hoofdpijn ,...)
#300147  | 17 maart 2010 16:53 - playdutch
Avatar van playdutch
Reacties: 107
Quote:
Over 4 jaar? ik weet niet of dat zo slim is, iedereen koopt nu LED tv's. Die gaan wel 'n jaar of tien mee. dus of iedereen er een heeft over vier jaar valt nog te bezien.

ik weet niet in welk jaar dat jij nog leeft?

maar in dit tijdperk moet je al blij zijn als je auto langer als 10 jaar mee gaat.
#300148  | 17 maart 2010 17:01 - creed ps3
Avatar van creed ps3
Reacties: 1.520
vind 3D maar niets...
je ziet toch al diepte op de TV
#300149  | 17 maart 2010 17:04 - Opgezegd2
Standaard avatar
Reacties: 487
Quote:
Quote:
Over 4 jaar? ik weet niet of dat zo slim is, iedereen koopt nu LED tv's. Die gaan wel 'n jaar of tien mee. dus of iedereen er een heeft over vier jaar valt nog te bezien.

ik weet niet in welk jaar dat jij nog leeft?

maar in dit tijdperk moet je al blij zijn als je auto langer als 10 jaar mee gaat.
Inderdaad. Ik verwacht dat mijn tv een jaartje of 4, misschien 5 mee zal gaan. Game als een idioot dus de branduren zijn dan echt wel op.
#300150  | 17 maart 2010 17:12 - Unbeatable
Avatar van Unbeatable
Reacties: 836
Laat ze eerst maar eens met een full hd spel komen. Zie net op het spel dat gow3 maar 720p is en dan loopt ie ook nog niet altijd op 60 fps. Dus hoe gaan ze dat doen met 200 hz voor 3D? Daarom wordt GT5 dus uitgesteld omdat ze hem moeten downgraden voor die 200 hz. Lekker kut.
#300154  | 17 maart 2010 17:35 - timoonus
Avatar van timoonus
Reacties: 369
de centjes voor zon tv hebt ik helaas niet maar misschien over 4 jaar wel zoals ze zeggen
#300155  | 17 maart 2010 17:36 - Hurmpie
Avatar van Hurmpie
Reacties: 303
NVidia is leider op gebied van 3D, is het nu en zal het altijd zijn.

Hoofdpijn mensen Handig of niet... diepte instellen...
#300172  | 17 maart 2010 18:23 - DragonNL
Avatar van DragonNL
Reacties: 847
Zolang ik maar niet zo'n klotebrilletje op hoef te doen en gewoon op de bank kan blijven zitten, vind ik het best.
#300186  | 17 maart 2010 18:56 - BORN2DIE4-
Avatar van BORN2DIE4-
Reacties: 157
Quote:
Zolang ik maar niet zo'n klotebrilletje op hoef te doen en gewoon op de bank kan blijven zitten, vind ik het best.



Juist !!
#300260  | 17 maart 2010 23:50 - michel1112
Standaard avatar