nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Bart de Boer (Firen)
Geplaatst op: 7 april 2010 om 09:15
ps3

Wii heeft marktaandeel van 47%

Nieuws | 7 april 2010 - Ibis Capital heeft de consolemarkt onder de loep genomen en heeft geconcludeerd dat de Wii nog steeds de grootste console is in de wereld met een marktaandeel van 47%.

Volgen
Dit percentage is gebaseerd op de cijfers van vorig jaar. In 2009 werd er wereldwijd voor een slordige $30 miljard aan consoles werd besteed. Hiervan neemt Nintendo dus bijna de helft voor zijn rekening. Microsoft volgt met een verdienstelijke 35% op de tweede plaats, terwijl Sony en zijn PlayStation 3 het moeten doen met een 18% van de totale opbrengsten. Microsoft en Sony lijken voorlopig dus alleen te kunnen volgen.

Nog groter
Het onderzoeksbureau Ibis Capital stelt verder dat de markt nog verder zal groeien. In 2013 zal de jaarlijkse opbrengst uit console gerelateerde opbrengst een indrukwekkende $40 miljard bedragen. Een groei die voornamelijk zal worden verzorgd door Noord Amerika en de Europese markten. Als laatste verwacht men de nieuwe generatie consoles in 2013-2014.

reacties
#303277  | 7 april 2010 10:51 - BennoHulst
Avatar van BennoHulst
Reacties: 2.889
Ik denk juist dat de Playstation meer gaat groeien, in ieder geval relatief meer dan de wii.
#303294  | 7 april 2010 13:27 - conncector
Avatar van conncector
Reacties: 295
Quote:
Ik denk juist dat de Playstation meer gaat groeien, in ieder geval relatief meer dan de wii.

ik hoop het
#303304  | 7 april 2010 14:29 - RicoKrouwel
Standaard avatar
Reacties: 334
Volgende generatie consoles in 2013 en 2014 lijkt me nog wel een aardige schatting. Waar sommige mensen die 2011 toch vandaan halen, lijkt mij veelste vroeg.
#303310  | 7 april 2010 14:56 - Tobber
Avatar van Tobber
Reacties: 423
playstation 2 had in zijn tijd 70% van de markt, het kan nog alle kanten op! Daarbij weet ik niet of ik het wel eens ben met dit verhaaltje... het is namelijk algemeen bekend dat xbox en vooral playstation bezitters veel meer over hebben voor spellen, en dat zien we hier niet terug!
#303316  | 7 april 2010 15:26 - Bonecrusher1973
Avatar van Bonecrusher1973
Reacties: 2.440
Dit is echt de grootste onzin, MS en Nintendo hebben in 2009 juist marktaandeel moeten inleveren aan Sony.
#303322  | 7 april 2010 15:45 - thejusin
Standaard avatar
Reacties: 374
Quote:
Dit is echt de grootste onzin, MS en Nintendo hebben in 2009 juist marktaandeel moeten inleveren aan Sony.

Dit ontkent het artikel toch niet? Er wordt alleen gezegd dat MS en Nintendo nog steeds groter zijn, en niet dat ze nog lang de grootsten zullen blijven of dat ze Sony wegconcurreren ofzo
#303325  | 7 april 2010 15:49 - Magnolia
Avatar van Magnolia
Reacties: 1.174
Great, dus 47% van de markt bestaat uit hyperactieve kinderen...
#303331  | 7 april 2010 16:11 - o_0
Standaard avatar
Reacties: 172
hahahaha
#303334  | 7 april 2010 16:21 - Tobber
Avatar van Tobber
Reacties: 423
Quote:
Great, dus 47% van de markt bestaat uit hyperactieve kinderen...

hahahaha! wat een dwaas!
#303338  | 7 april 2010 16:37 - Ruben-17
Avatar van Ruben-17
Reacties: 395
Quote:
Great, dus 47% van de markt bestaat uit hyperactieve kinderen...

Haha, lol.

Maar dat de wii 47% van het marktaandeel heeft wil niks zeggen. Als de helft daarvan nooit meer speelt hebben ze er ook niks aan. Als je nou kijkt naar de verhouding van mensen die regelmatig spelen op een console en het marktaandeel en dat relativeert. Dan kun je preciezer bepalen welke het beste is.
#303346  | 7 april 2010 17:06 - Taco
Avatar van Taco
Reacties: 1.962
@ Ruben-17


Wat je zegt, bovendien koopt de casual gamer heel weinig games.. daar zijn de 360 en PS3 als het ware succesvoller in.
#331883  | 29 december 2010 16:09 - DannyDanvers
Standaard avatar