nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Victor Verkroost (Diablos1979)
Geplaatst op: 10 april 2010 om 20:48

Bron: CVG
English Translation   Tags: Sony, OtherOS, firmware
ps3

Sony zegt sorry voor verwijderen OtherOS

Nieuws | 10 april 2010 - Met de nieuwe firmware 3.21 verwijderde Sony de mogelijkheid om een ander OS te installeren. Niet alle gebruikers waren daar even blij mee, Sony heeft nu excuses gemaakt voor het verwijderen en geeft meteen uitleg.

Sorry
Sony geeft aan het te betreuren als gebruikers van deze functie zijn teleurgesteld, maar dat het bedrijf deze keuze heeft gemaakt ter bescherming van de integriteit van de console.

Quote:
We are sorry if users of Linux or other operating systems are disappointed by our decision to issue a firmware upgrade which when installed disables this operating system feature. We have made the decision to protect the integrity of the console and whilst mindful of the impact on Linux or other operating system users we nevertheless felt it would be in the best interests of the majority of users to pursue this course of action
Verder zegt het bedrijf dat het verwijderen van een functie uiterst zeldzaam is. Sony heeft daarbij met tal van firmware updates de functionaliteit van de console verbeterd en uitgebreid en zal dit in de toekomst blijven doen.

Eigen keuze
Verder wijst Sony er op dat het aan de gebruiker is om de update te installeren, je bent vrij om dit te doen of niet. Verder staat in de gebruikersvoorwaarde dat Sony het recht heeft om aanpassing te maken aan de features van de PS3 om piraterij te voorkomen.
Quote:
Users do have the choice whether to install the firmware upgrade and this is clearly explained to them at the time the firmware upgrade is made available for installation. Furthermore our terms and conditions clearly state that we have the right to revise the PS3's settings and features in order to prevent access to unauthorised or pirated content.

reacties
#303922  | 10 april 2010 20:56 - DevilStyle
Avatar van DevilStyle
Reacties: 666
ik heb het geinstalleerd als mijn ps3 er beter op word maakt het mij niks uit..
maar ik gebruikte het niet maar voor de mensen die het wel gebruiken lijkt het me niet zo handig..
#303923  | 10 april 2010 21:06 - Kristof17
Avatar van Kristof17
Reacties: 880
Nja srry ... hahhaa
#303924  | 10 april 2010 21:15 - Catwheel18
Avatar van Catwheel18
Reacties: 742
Quote:
ik heb het geinstalleerd als mijn ps3 er beter op word maakt het mij niks uit..
maar ik gebruikte het niet maar voor de mensen die het wel gebruiken lijkt het me niet zo handig..
idd
#303925  | 10 april 2010 21:53 - ind0tje
Avatar van ind0tje
Reacties: 277
Heb het niet gebruikt, maar niet echt fijn voor de mensen die het wel gebruiken.
#303926  | 10 april 2010 22:03 - conncector
Avatar van conncector
Reacties: 295
heb het ook nooit gebruikt dus ik heb m gewoon geinstalleerd
#303929  | 10 april 2010 22:31 - REVENGE17
Avatar van REVENGE17
Reacties: 123
Met deze update hadden ze gewoon gelijk.
#303930  | 10 april 2010 23:06 - Ruben-17
Avatar van Ruben-17
Reacties: 395
Voor sorry koop je niks.
Maar "ze hebben het recht" "omdat het in de gebruikersvoorwaarde staat". Tuurlijk hebben ze dat recht, het is hun ps3, zij maken die.
#303931  | 10 april 2010 23:36 - Kortexx
Avatar van Kortexx
Reacties: 1.434
als ze nou in de volgende update XMB Voice Chat aan de PS3 toevoegen dan zijn ze echt geod bezig
#303934  | 10 april 2010 23:44 - wAUw
Avatar van wAUw
Reacties: 818
als je online wil gamen moet je wel installleren
#303937  | 11 april 2010 00:12 - Opgezegd2
Standaard avatar
Reacties: 487
Tja, als ze het recht hebben aanpassingen door te voeren dan kan je moeilijk gaan klagen 'dat je de PS3 hebt aangeschaft om Linux erop te kunnen draaien'
#303938  | 11 april 2010 00:35 - Squat
Standaard avatar
Reacties: 43
Invalescus, dan is wel een geweldig excuus vind ik. Ze kunnen toch ook niet de game-functionaliteit weghalen 'doordat piraterij mogelijk kan worden'? Je zegt dan toch ook niet dat je moeilijk kan gaan klagen 'dat je de PS3 voor games hebt gekocht'.
#303940  | 11 april 2010 01:08 - |martin|
Avatar van |martin|
Reacties: 892
Er schijnt een custom firmware beschikbaar te komen waardoor je de mogelijkheid wel behoud, daar moet je alleen nog wel de oude firmware voor hebben. Who knows, ik denk dat ik deze firmware er nog even op houd om te kijken of er mensen zijn die interesse (lees: geld) hebben in een 60gb fat ps3 met niet-nieuwe firmware
#303942  | 11 april 2010 09:33 - Teefklets
Avatar van Teefklets
Reacties: 210
Haha k heb de update niet gedaan!
Er zijn andere manieren om op psn te komen. Zoals "THE magic IP adres". Look it up!
#303944  | 11 april 2010 10:44 - Black-Thom
Avatar van Black-Thom
Reacties: 740
Quote:
Voor sorry koop je niks.
Maar "ze hebben het recht" "omdat het in de gebruikersvoorwaarde staat". Tuurlijk hebben ze dat recht, het is hun ps3, zij maken die.


uiteindelijk is het de jouwe.. als je hem in de winkel koopt, dan is je PS3 officieel niet meer van sony.
#303945  | 11 april 2010 10:53 - joepmk95
Avatar van joepmk95
Reacties: 177
ik haat hackers, ze verneuken het voor andere ze moeten het gwn strafbaar maken
#303949  | 11 april 2010 11:18 - Incubus
Avatar van Incubus
Reacties: 7.435
no problem sony, ik snap jullie argumenten en bovendien gebruikte ik die functie toch niet
#303953  | 11 april 2010 11:30 - BennoHulst
Avatar van BennoHulst
Reacties: 2.889
Ik had wel Linux geinstalleerd, maarja ik gebruikte het nooit.
Maar wel een zwak argument: Je hoeft hem niet te installeren. Het enige probleem is dat je dan nooit meer online kan gamen of uberhaupt de PSstore inkomen.
#303960  | 11 april 2010 12:55 - BlaBlazer
Avatar van BlaBlazer
Reacties: 1.287
Quote:
Quote:
Voor sorry koop je niks.
Maar "ze hebben het recht" "omdat het in de gebruikersvoorwaarde staat". Tuurlijk hebben ze dat recht, het is hun ps3, zij maken die.


uiteindelijk is het de jouwe.. als je hem in de winkel koopt, dan is je PS3 officieel niet meer van sony.
En daar zit je fout. De hardware is van jou maar dat betekent niet dat je er mee mag doen wat wilt.
#303964  | 11 april 2010 13:04 - o_0
Standaard avatar