nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Patrick Zwarts (mrAdmirals)
Geplaatst op: 24 april 2010 om 07:24
ps3

1ste PS3 3D games van mindere kwaliteit

Nieuws | 24 april 2010 - De PlayStation 3 krijgt deze zomer een nieuwe firmware update, waardoor je stereoscopische 3D games kan afspelen op je console. De eerste 3D games zullen echter van iets mindere kwaliteit zijn, zo meldt Eurogamer.

Minder
Één van de games die in 3D te spelen zal zijn is WipEout HD. In de 'normale' versie is deze game te spelen in 1080p Full HD. Voor de 3D versie zal deze game worden teruggebracht naar 720p. Tevens zal de resolutie van de demo van MotorStorm: Pacific Rift iets minder worden, namelijk van 720p naar een sub-HD resolutie voor de 3D versie. Sony denkt wel dat toekomstige games die gebruik gaan maken van de derde dimensie in een hogere resolutie beschikbaar zullen zijn, daar ontwikkelaars nog niet zo lang bezig zijn met 3D games.

3D
Sony zet groot in op 3D games en ziet hierin een grote revolutie in de gaming industrie. Deze zomer zal de firmware update beschikbaar zijn om 3D games te kunnen afspelen op je PlayStation 3 console. Hiermee kunnen echter geen 3D Blu-ray films mee worden afgespeeld. Dit wordt verzorgt met een volgende update.

reacties
#305698  | 24 april 2010 07:56 - Premier
Avatar van Premier
Reacties: 455
PS3 It Only Does Downgrading !
#305699  | 24 april 2010 08:30 - XL-klaudkil
Standaard avatar
Reacties: 821
mij boeit heel die 3d zooi niet, dus ik heb er geen last van
#305700  | 24 april 2010 09:56 - Alevivas
Avatar van Alevivas
Reacties: 341
dit wordt de shit 3d word de future
#305701  | 24 april 2010 10:23 - tibor95
Avatar van tibor95
Reacties: 407
zenuwlijerig genoeg die racespellen, waarom dan ook nog in 3d fgs
#305702  | 24 april 2010 10:51 - stoneytony
Avatar van stoneytony
Reacties: 348
it truly does everthing btw:vidzone tv is er
#305703  | 24 april 2010 11:01 - wout34
Avatar van wout34
Reacties: 118
Waarom wilt iedereen 3D , het gaat echt niet aangenaam gamen zijn hoor. En wat gaan we hier voor nodig hebben ? een 3D-TV of gewoon een LCD of Plasma met een brilletje ?
#305704  | 24 april 2010 11:05 - real-raymon
Standaard avatar
Reacties: 67
zal wel mooi zijn lijkt mij dat het net lijkt als of je in een race auto zit dat je een beetje naar links kijkt en dat je de deur van de auto gewoon ziet
#305705  | 24 april 2010 11:06 - playstation356
Avatar van playstation356
Reacties: 893
Quote:
PS3 It Only Does Downgrading !

ja de hardware is nou eenmaal altijd beperkt, wat verwacht je ook van een 4 jaar oud product? Begrijpelijk toch in dit geval: 3d renderen kost meer kracht dus moet de resolutie omlaag om dat te compenseren. De xbox 360 zal het net zo moeten doen.
#305706  | 24 april 2010 11:07 - jonnyboy
Standaard avatar
Reacties: 704
we zullen zien
#305732  | 24 april 2010 12:25 - amazinghandsman
Avatar van amazinghandsman
Reacties: 1.137
Quote:
Waarom wilt iedereen 3D , het gaat echt niet aangenaam gamen zijn hoor. En wat gaan we hier voor nodig hebben ? een 3D-TV of gewoon een LCD of Plasma met een brilletje ?

Een Sony Bravia 3D-televisie.
#305734  | 24 april 2010 12:34 - Kevf
Avatar van Kevf
Reacties: 1.059
ik hoop echt dat devs hier niet al te veel tijd en geld in gaan stoppen, de markt heeft er overduidelijk ERG weinig behoefte aan.


@ hierboven: er zijn meer merken die 3D aankunnen, Sony laat het alleen overkomen also je een Bravia nodig hebt
#305742  | 24 april 2010 13:21 - Blizzaga
Standaard avatar
Reacties: 485
Quote:
PS3 It Only Does Downgrading !

Mensen allemaal lachen om deze grap!
#305744  | 24 april 2010 13:46 - ll_SkIllZz_ll
Avatar van ll_SkIllZz_ll
Reacties: 167
Quote:
Quote:
PS3 It Only Does Downgrading !

Mensen allemaal lachen om deze grap!

Zie het grappige er niet van in?
#305747  | 24 april 2010 13:59 - Red-Fred
Avatar van Red-Fred
Reacties: 469
Quote:
Quote:
Quote:
PS3 It Only Does Downgrading !

Mensen allemaal lachen om deze grap!


Zie het grappige er niet van in?
Dat zegt tie er ook juist mee.
#305749  | 24 april 2010 14:11 - ll_SkIllZz_ll
Avatar van ll_SkIllZz_ll
Reacties: 167
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
PS3 It Only Does Downgrading !

Mensen allemaal lachen om deze grap!


Zie het grappige er niet van in?
Dat zegt tie er ook juist mee.

Denk niet dat dat ironie was
#305751  | 24 april 2010 14:50 - T-imm
Avatar van T-imm
Reacties: 213
Quote:
Quote:
Waarom wilt iedereen 3D , het gaat echt niet aangenaam gamen zijn hoor. En wat gaan we hier voor nodig hebben ? een 3D-TV of gewoon een LCD of Plasma met een brilletje ?

Een Sony Bravia 3D-televisie.

En een brilletje
#305752  | 24 april 2010 14:56 - Rhan
Avatar van Rhan
Reacties: 4.951
Quote:
PS3 It Only Does Downgrading !

#305759  | 24 april 2010 15:40 - RuffRyder1
Standaard avatar
Reacties: 107
Het is toch logisch is dat de resolutie wordt verlaagd als je 2x zo veel frames nodig hebt. Die spellen zijn niet gemaakt om 120 fps op 1080p te draaien. Ik snap niet waarom al die mensen lopen te zeiken.
#305772  | 24 april 2010 19:18 - Hurmpie
Avatar van Hurmpie
Reacties: 303
Quote:
Het is toch logisch is dat de resolutie wordt verlaagd als je 2x zo veel frames nodig hebt. Die spellen zijn niet gemaakt om 120 fps op 1080p te draaien. Ik snap niet waarom al die mensen lopen te zeiken.


Echt waar..? Iemand hier die het snapt
#305776  | 24 april 2010 21:30 - lunaticrichard
Avatar van lunaticrichard