PlayStation Only
nieuws
Game

Auteur: Victor Verkroost (Diablos1979)
Geplaatst op: 30 mei 2010 om 11:56
ps3

Dev:'Ontwikkeling Alpha Protocol was een fiasco'

Nieuws | 30 mei 2010 - De reviews voor de Obsidian RPG Alpha Protocol lopen behoorlijk uiteen. Bij de opmerkingen onder de review van Joystiq staat echter een opmerkelijk bericht. Een ontwikkelaar die klaarblijkelijk aan de game heeft gewerkt, vind dat ze het spel beter konden annuleren.

Rampzalig
Volgens de werknemer, met de nickname a tired dev, is er veel werk gestoken in het project, maar was veel van het werk stuurloos of aan zaken die geen zin hadden. Voor de Executive producer van het spel, Chris Parker had hij weinig goede woorden. Parker vond zichzelf de beste designer die er was en ontwikkelde allemaal waardeloze systemen zonder na de echte ontwikkelaars te luisteren, aldus a tired dev.

Quote:
There was a ton of work put into this game. The problem is that it was a ton of undirected work, or work on things that were just stupid. The Executive Producer for the game, Chris Parker (also an owner of the company), seemed to think he was the world’s greatest designer ever, and created all these absolutely shitty systems and wouldn’t listen to any of the real designers or devs about things that just didn’t work. And you can’t exactly argue with one of the owners of the company when he doesn’t want to listen. He basically took over the game and dictated exactly how everything would work (or not work, as the case may be). The other producers realized this early on and just gave up, leaving Parker to micromanage all the designers and programmers directly.


Sega
Sega zou tevens een grote invloed op het spel zijn geweest, door telkens de eisen aan te passen, waardoor het team nooit de tijd had om dingen goed af te werken. De schuld ligt toch voornamelijk bij Obsidian zelf, de uitvoering was simpelweg verschrikkelijk en ze hadden het project twee jaar geleden gewoon moeten schrappen, zo vertelt de vermoeide ontwikkelaar. Hij noemt het spel een compleet fiasco op productiegebied en het is niet vreemd dat veel werknemers het bedrijf verlieten. Toch heeft nog wat goede woorden over voor Obsidian. Zo is hij blij met de voortgang van New Vegas en ziet hun nieuwe nog onaangekondigde project er goed uit. A tired dev sluit af met de woorden dat Sega Aphla Protocol had moeten schrappen in plaats van Aliens.
Quote:
Sega also was a factor, because they kept changing the design requirements (yes they had heavy influence there), which never gave the producers and designers time to actually decide on one set of features to make and polish. The blame is still mostly Obsidian’s because the execution was absolutely terrible, and it was obvious 2 years ago that this game should have been scrapped. Instead, though, they focused on adding still more features and never fixed the ones they already had. That is a recipe for tons of bugs and no polish… as is obvious.

This game was just an absolute failure of production, and it’s no wonder that so many of the developers left the company, even after the 40% staff layoffs. I am still happy about some of Obsidian’s other current projects, New Vegas included, because they are going pretty well. Their big unannounced project is looking great and is already much better than AP ever was, and that may end up being the game that everyone was looking for with AP.

Sega should have canceled AP instead of Aliens.
Het is natuurlijk de vraag of a tired dev werkelijk aan het spel heeft gewerkt, maar als het zo is zijn de uitspraken uiterst opmerkelijk.

reacties

Er zijn nog geen reacties.

Om een reactie te plaatsen dien je ingelogd te zijn.
Nog geen account? Registreer je gratis!
game info
Ontwikkelaar: Obsidian Entertainment
Uitgever: SEGA
Meer info
Genre(s): RPG
Aantal spelers: -
Release: 28 mei 2010
Stats
Aantal keer in collectie: 4
Aantal keer in wenslijst: 10

gerelateerde media