nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Victor Verkroost (Diablos1979)
Geplaatst op: 2 augustus 2010 om 16:35

Bron: CVG
English Translation   Tags: Xbox 360, Blu-ray, ruimtegebrek
ps3

Dvd Xbox 360 biedt te weinig ruimte

Nieuws | 2 augustus 2010 - Sony kreeg bij de release van de PS3 heel wat kritiek over het verwerken van een Blu-ray drive in de console, het zou overbodig zijn en het apparaat onnodig duur maken. Nu lijkt de keuze echter zijn vruchten af te werpen, steeds vaker klagen ontwikkelaars over de beperkte ruimte die ze hebben op een DVD.

Ruimtegebrek
De ontwikkelaars van Castlevania: Lords Of Shadow hebben Microsoft gevraagd ontwikkelaars te helpen om het ruimte "probleem" van de Xbox 360 te omzeilen. De 360-versie van het spel komt later dit jaar op 2 DVDs uit terwijl de PS3-versie op een enkele Blu-ray staat. Directeur van Mercury Steam, Dave Cox, vertelde aan Xbox World 360 dat ontwikkelaars steeds vaker moeite hebben om hun spellen op een enkele DVD te krijgen en dat dit in toekomst een groter probleem wordt voor Microsoft.

Quote:
Microsoft actually sent their tech guys to the studio to see the game and look at [how we're] compressing it, but they said: 'Okay, it's good. You're doing all you can. I think it's something Microsoft are going to experience more and more - that they need to help developers overcome the storage problem.


Installeren
Cox voegde toe dat ondanks de medewerking van Hideo Kojima (die een cutscene niet schuwt), het niet aan de cutscenes ligt dat het spel zo groot is. De langste scene is 14 minuten en dat is het eindfilmpje. Het spel is volgens Cox rond de 24 uur lang en kent veel variatie in de levels, er wordt maar weinig hergebruikt.
Quote:
They're pretty short. Our longest one is 14 minutes, which is the end sequence... The game's around 24 hours long and every level's different. We have so much variety and we re-use very little assets.
De 360-versie van het spel krijgt een installatie-optie, waarmee het geheel spel vanaf de tweede disc kan worden gespeeld.

Mercury Steam is trouwens niet de eerste ontwikkelaar die klaagt over ruimtegebrek. Een paar maanden geleden vertelde Lost Planet 2 producer Jun Takeuchi dat ze content moest verwijderen uit de 360-versie om het passend te krijgen op een DVD. Microsoft bazen Aaron Greenberg en Stephen McGill lieten trouwens weten dat de console geen medium nodig heeft met een grotere opslagcapaciteit.

reacties
#316848  | 2 augustus 2010 16:41 - tuvok007
Avatar van tuvok007
Reacties: 1.243
gelukkig klagen normale mensen niet als de game op 2,3 of 4 dvdtjes staat dus geen voordeel voor de blu ray
#316850  | 2 augustus 2010 16:57 - dunksb
Avatar van dunksb
Reacties: 232
De koper idd misschien niet, maar voor ontwikkelaar lijkt het me minder handig..dat kan conequenties hebben voor de Xbox als ontwikkelaars het teveel moeite vinden.
#316852  | 2 augustus 2010 17:24 - BlaBlazer
Avatar van BlaBlazer
Reacties: 1.287
Quote:
gelukkig klagen normale mensen niet als de game op 2,3 of 4 dvdtjes staat dus geen voordeel voor de blu ray



Ik dacht dat we van je verlost waren maar helaas....En ik vind het wel lastig omdat ze in sommige spellen content weg laten omdat het niet op een dvd past.Trouwens hoezo normale mensen klagen als je klaagt maakt je dat niet abnormaal. Eigenlijk is het toch echt niet meer van deze tijd dat je dvdtjes moet wissellen ik vond het kunnen op de playstation 1 maar nu echt niet meer.
#316853  | 2 augustus 2010 17:28 - tyger1
Avatar van tyger1
Reacties: 909
Beste Tuvok ga maar naar den Bleu want wat weet jij nu over ps3, u heb alleen een 360....
PS3>360 beste tuvok ....

Er bestaan Xbox sites om te flamen,DUDE ......
#316855  | 2 augustus 2010 17:32 - Catwheel18
Avatar van Catwheel18
Reacties: 742
Quote:
Quote:
gelukkig klagen normale mensen niet als de game op 2,3 of 4 dvdtjes staat dus geen voordeel voor de blu ray

Ik dacht dat we van je verlost waren maar helaas....En ik vind het wel lastig omdat ze in sommige spellen content weg laten omdat het niet op een dvd past.Trouwens hoezo normale mensen klagen als je klaagt maakt je dat niet abnormaal. Eigenlijk is het toch echt niet meer van deze tijd dat je dvdtjes moet wissellen ik vond het kunnen op de playstation 1 maar nu echt niet meer.
helemaal mee eens
#316857  | 2 augustus 2010 18:01 - tyger1
Avatar van tyger1
Reacties: 909
Laat tuvok in zijn eigen plaatje leven op 360,ken hem en blij dat ik nu kende hem kan plaatsen.
Het is een Sony hater met veel verbeelding.
#316859  | 2 augustus 2010 18:22 - Catwheel18
Avatar van Catwheel18
Reacties: 742
sony heeft gewoon een goede zet gedaan met blu ray
#316863  | 2 augustus 2010 18:49 - Kingzize
Standaard avatar
Reacties: 654
Oow god die tuvok , ga bill gates zijn jizz uit je ogen wassen cuz they a little bit shut.
en dan heeft hij het over 'normale' mensen.durf te wedden dat in MS next console een blu ray drive zit.
#316864  | 2 augustus 2010 19:00 - shd
Avatar van shd
Reacties: 907
Ben wel blij met de Blu ray, maar wij moeten zo veel instaleren op de HD van de console. Dat vind ik dan toch weer een minpunt.
#316866  | 2 augustus 2010 19:15 - Kingzize
Standaard avatar
Reacties: 654
@ shd
Blu ray is new tech, geef het de tijd om te ontwikkelen ! dat was met de cd etc ook het geval.Sony is al bezig met de opvolger van blu ray en of snellere blu ray lasers waardoor installatie nauwelijks tot niet meer nodig is maar dat zal natuurlijk niet meer gelden voor deze ps.Voordat tuvok weer tof komt doen kinect faalt ook hard, cker filmpje niet gezien waar die meiden voor dat ding staan en er gebeurd geen kut.... dus doe niet tof met je MS only bril op.Het blijft allemaal tech en man made dus het moet de tijd krijgen om te ontwikkelen.
#316868  | 2 augustus 2010 19:34 - Trunx
Avatar van Trunx
Reacties: 1.051
@tuvok: jij zou je vervelen als x360 de enige console was.
#316871  | 2 augustus 2010 19:50 - Raymi
Avatar van Raymi
Reacties: 25
Mee eens Trunx!
#316874  | 2 augustus 2010 20:16 - Alevivas
Avatar van Alevivas
Reacties: 341
zo te zien sterft de xbox360 aan een langzame dood
#316877  | 2 augustus 2010 20:26 - Nol
Avatar van Nol
Reacties: 766
Hier kon je natuurlijk op wachten, helaas hebben de beperkingen van de 360 ook invloed op de PS3...
#316880  | 2 augustus 2010 21:16 - Bonecrusher1973
Avatar van Bonecrusher1973
Reacties: 2.417
Flamebait, hoop wel dat ze alleen wat schrappen/comprimeren op de 360, maar dit gaat nu steeds meer gebeuren, kijk maar naar FFXIII.
#316881  | 2 augustus 2010 21:39 - Salsa85
Avatar van Salsa85
Reacties: 3
Haha tuvok... Damn die gast is al jaren bezig met flamen...
En idd bij multi plat spelen is het zeker nadelig voor de ps3.
#316883  | 2 augustus 2010 21:49 - shd
Avatar van shd
Reacties: 907
Nee tech of niet het is een actueel probleem. Gelukkig wel op te lossen met een vette harddisk.
#316884  | 2 augustus 2010 22:04 - Kingzize
Standaard avatar
Reacties: 654
Jahaa, nu is het een probleem .... maar het blijft niet zo!
nieuws gaat al rond dat sony bezig is met met betere lasers en ook een blu ray variant ontwikkeld die 1TB bevat, dus het is een kwestie van tijd.Maar idd de HDD doet wonderen.
#316995  | 3 augustus 2010 18:49 - RLXTR
Avatar van RLXTR