nieuws
alg

AD: 'Schutter Alphen speelde MW2'

Nieuws | 12 april 2011 - Het Algemeen Dagblad kopt vandaag groot dat de schutter van het bloedbad in Alphen aan den Rijn Call of Duty: Modern Warfare speelde.

Favoriete spel
Volgens bekenden van de dader staat op 1 van de computers die zaterdag in beslag zijn genomen 'diens geliefde schietspel Modern Warfare 2'. Het AD schrijft; "in dat spel komt een level voor waarin weerloze
burgers onder schot worden genomen". Ook stelt het AD dat de actie van Tristan van der V. opvallend veel gelijkenissen vertoont met een thriller geschreven door de oma van de dader.

Schietpartij
Bij de schietpartij in Alphen aan den Rijn schoot Tristan van der V. afgelopen zaterdag 6 mensen dood en verwondde hij er 17, waarna hij zichzelf dood schoot. Volgens de politie heeft Van der V. tijdens de schietpartij meer dan 100 keer geschoten. De politie heeft vooralsnog geen motief kunnen vinden voor het bloedbad, de afscheidsbrief van de dader en de bestanden op zijn computer waarnaar hij verwees in de brief gaven hierover geen uitsluitsel.

reacties
#340569  | 12 april 2011 11:35 - Armando
Avatar van Armando
Reacties: 135
Vond het al gek dat ze dit tragisch incident nog niet in relatie hadden gebracht met video games als GTA of MW2 etc -_-"
#340571  | 12 april 2011 11:52 - VeniVidiVici1980
Avatar van VeniVidiVici1980
Reacties: 226
Pfff gaan we weer! Die ziekelijke actie heeft niks te maken met CoD: MW!
Die gast speelde dat spel net zoals vele miljoenen mensen dat doen. Gaan al die miljoenen mensen ook moorden? NEE!
Conclusie: Die gast was gewoon van nature ziek in zijn kop en had dit ook gedaan als hij Mario Kart,Tetris of PacMan had gespeeld!
#340572  | 12 april 2011 11:53 - PBJ85
Avatar van PBJ85
Reacties: 566
Zucht... altijd maar weer die shooters... wanneer komt er een geek een verbod op Race games want die zorgen voor verkeersdoden, of voor mario straks springt er nog iemand op je hoofd, of op uncharted want strakt denkt iemand nog dat hij een schatzoeker is of op angry birds want straks gaat er iemand met zijn parkiet gooien...
#340574  | 12 april 2011 11:56 - witteijsbeer
Avatar van witteijsbeer
Reacties: 240
Het heeft inderaad eventjes geduurd, maar je kon er op rekenen dat het ging gebeuren.


Wanneer kopt het AD dat hij ook wel eens oorlogfilms keek? Of gewoon niet goed bij zijn hoofd was?Games krijgen zo altijd de zwarte piet toegespeeld.
#340575  | 12 april 2011 11:56 - aspers
Avatar van aspers
Reacties: 324
En ik speel nu Batman Arkham Asylum... oh jee!
Dat hij zo makkelijk aan wapens kan komen vind ik veel ernstiger. Wie weet... misschien keek hij wel naar het nieuws, of las hij... ohhhh.... de krant!!!
#340579  | 12 april 2011 12:03 - divinity
Avatar van divinity
Reacties: 2.403
MW2? Nou, dat is gewelddadig... Speel maar GOW 3 en dan praten we verder, AD.
#340582  | 12 april 2011 12:13 - MeganiX
Avatar van MeganiX
Reacties: 3.182
Ik was er al op aan het wachten... en het is het AD geworden.
#340583  | 12 april 2011 12:19 - Nol
Avatar van Nol
Reacties: 764
Ja, ja.... Was het toevallig ook dubbel xp weekend...
Wat wil het AD hier nou mee duidelijk maken ?Laat ze zich maar op de feiten richten ipv het geheel in een bepaalde richting te duwen.
#340585  | 12 april 2011 12:30 - Master4
Avatar van Master4
Reacties: 439
beter schaffen ze die domme wapenvergunningen af, als je bij een schietclub zit mag je blijkbaar 5 stuks thuis in de kluis hebben liggen waaronder ook volautomatische wapens en ´maar´ maximaal 50.000 stuks munitie. dat slaat toch helemaal nergens op. en ja idd als je iemand graag wil vermoorden zal je dat ook maar al te goed lukken zonder een vuurwapen, maar als je bijvoorbeeld uit impuls de neiging krijgt iemand iets aan te doen en er ligt 2 meter verder een desert eagle in de kluis wordt het wel heel makkelijk. ook kan je met een mesje geen 6 mensen tegelijk vermoorden.
#340587  | 12 april 2011 12:41 - Incubus
Avatar van Incubus
Reacties: 7.435
het AD - een gerespecteerde krant - had beter moeten weten. Iedereen van 13 t/m 28 jaar speelt videogames en heel veel gamers spelen een game als Call of Duty. Het leggen van het verband tussen de zieke actie van een zieke geest - die gewoon voortijdig geholpen had moeten worden - en het spelen van Call of Duty gaat echt veel te ver. Nouja, ik zoek nog een stage bij een krant als journalist in opleiding, maar het AD valt af. Journalisten moeten toch écht eerst meer nadenken, voordat men overgaat met het publiceren van stupide artikelen.
#340588  | 12 april 2011 12:48 - anvoxje
Avatar van anvoxje
Reacties: 82
Wie schikt er iemand met zijn achtergrond nou ook een wapenvergunning. Laat staan dat hij ze thuis mag bewaren.
We lopen telkens achter de feiten aan.Om het daarna maar te linken aan een videospel is de makkelijkste oplossing :')
#340590  | 12 april 2011 12:54 - cosmicpope
Avatar van cosmicpope
Reacties: 253
Een zieke geest is makkelijk te beinvloeden, mischien heeft die eene scene hem op een idee gebracht mischien niet mischien had ie de avond er voor de film rampage gehuurd alleen de jongen zelf weet het.
Maar wat erger is is dat die jongen een verlenging van zijn wapenvergunning krijgt als er bekend is dat hij psychische problemen had.
#340593  | 12 april 2011 13:35 - Kingzize
Standaard avatar
Reacties: 654
Instanties hebben zwaar gefaald en nu zoeken ze weer een zonde bok ...... dit was te verwachten.
Iemand met een geestelijke wapoe achtergrond ga je geen wapen vergunning droppen.ze wisten hij para was en deden geen shit.Want je mag gewoon een wapenvergunning mits je geen strafblad hebt......dus als je para in je hoofd bent, hier neem maar mee son.
#340603  | 12 april 2011 14:44 - gameXL
Avatar van gameXL
Reacties: 1.014

Aan mensen die denken dat het spelen van shooters tot dergelijke scenario's lijdt: heel simpel gesteld zouden dus nu in Nederland in iedere supermarkt jongeren met automatische geweren moeten rondlopen al schietend. Want Tristan was niet de enige die het spel speelt, maar met hem duizenden anderen alleen al in Nederland. Als er een kronkel in je hoofd zit heeft het totaal geen zin om te speculeren wat iemand in z'n dagelijks leven doet of niet doet. Vroeg of laat komt het tot uiting dat je iets in aan je hoofd mankeert. Tristan was ziek en diegene die hem een wapenvergunning heeft verschaft terwijl bekend was dat hij al een keer psychiatrische hulp had gehad, die mag zich achter z'n oren krabben...
#340613  | 12 april 2011 16:37 - mck
Avatar van mck
Reacties: 622
Ik speelde ook MW2, zal ik ook maar iedereen gaan neerknallen dan!
#340615  | 12 april 2011 16:55 - timoonus
Avatar van timoonus
Reacties: 369
bijna iedereen speelt MW2, maar niet iedereen die MW2 speelt heeft ook een wapen die hij in het egt gebruikt. als ze dit spel weer de schuld gaan geven zijn wij egt een achterlijk volk.
#340619  | 12 april 2011 17:10 - PSPfreaky
Avatar van PSPfreaky
Reacties: 924
Quote:
Wie schikt er iemand met zijn achtergrond nou ook een wapenvergunning. Laat staan dat hij ze thuis mag bewaren.
We lopen telkens achter de feiten aan. Om het daarna maar te linken aan een videospel is de makkelijkste oplossing :')

Ik ben het met je eens. Niet elke MW2 speler heeft wat wapens thuisliggen. Wapens thuis bewaren moet gewoon verboden worden en dan heb je minder kans op dit gedoe. Het gat ligt bij de overheid.
#340626  | 12 april 2011 17:40 - lyingdutchman
Standaard avatar
Reacties: 343
Gewoon geen aandacht geven aan retards die met conclusies komen. Geldt dus ook voor psonly!
#340638  | 12 april 2011 19:10 - KabouterKevin
Avatar van KabouterKevin
Reacties: 850
Hebben jullie even geluk dat ik geen MW2 speel!
#340639  | 12 april 2011 19:54 - Wiegers
Standaard avatar