nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Jelle Schut (jellejelle)
Geplaatst op: 2 februari 2012 om 10:39


English Translation   Tags: thq, brian farrell
alg

240 ontslagen bij THQ, salaris CEO gehalveerd

Nieuws | 2 februari 2012 - THQ heeft bekend gemaakt dat het 240 medewerkers zal ontslaan in een poging om de financiŽle positie van het bedrijf te verbeteren. Ook het salaris van de CEO van THQ, Brian Farrell zal verlaagd worden, hij verdient het komende jaar 50% minder.

240 ontslagen
Gisteren gingen er nog geruchten dat THQ 170 mensen zou ontslaan, maar dat zullen er dus 240 worden, zo blijkt uit documenten ingediend bij de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC. De ontslagen zullen geen invloed hebben op de ontwikkelstudio's van THQ, maar zullen vallen bij de ondersteunende onderdelen van het bedrijf. THQ reserveert in totaal 11 miljoen dollar om de kosten van de ontslagen op te vanger.

Salaris Brian Farrell
Het salaris van CEO Brian Farrell wordt per 13 februari voor een periode van 1 jaar gehalveerd. Farrell verdient hierdoor in het komende jaar $359.250 in plaats van $718.500. Ook de beloningen van een aantal andere directeuren van THQ worden teruggebracht.

Problemen bij THQ
De ontslagen zijn een reactie op de matige prestaties bij THQ. Recent gingen nog geruchten dat THQ de hele line-up voor 2014 had geannuleerd, wat het bedrijf daarna meteen ontkende. Ook wordt THQ momenteel bedreigd met verwijdering uit de NASDAQ-beurs, doordat de aandelenkoers te lang lager dan $1 staat. Door de problemen bij de uitgever is het voortbestaan van THQ onzeker, al is het bedrijf door de lage aandelenkoers wel een aantrekkelijke overnameprooi geworden voor andere uitgevers.

reacties
#360408  | 2 februari 2012 11:27 - Incubus
Avatar van Incubus
Reacties: 7.435
It's the beginning of the end...
#360409  | 2 februari 2012 11:34 - Bonecrusher1973
Avatar van Bonecrusher1973
Reacties: 2.463
Dat Tomonobu Itagaki maar snel een nieuwe uitgever voor Devil's Third gaat zoeken anders gaat Valhalla Game Studios ook nog ten onder...
#360410  | 2 februari 2012 11:38 - Morthill
Avatar van Morthill
Reacties: 1.254
Hopelijk kunnen games als Darksiders II nog wat betekenen, want anders kan het wel eens helemaal mis gaan voor THQ.
#360411  | 2 februari 2012 11:49 - Breuer2142_NL
Avatar van Breuer2142_NL
Reacties: 636
Dit zegt meer over de situatie dan de ontekking van geruchten die ze de afgelopen tijd deden. Het is echt jammer maar ik denk dat ze hun hoofd niet boven water zullen houden.
#360419  | 2 februari 2012 15:42 - Fiurilli
Avatar van Fiurilli
Reacties: 233
Kzal THQ niet missen, kspeelde toch nooit echt games van die uitgever en de games die ik wel van ze speelde waren zwaar teleurstellend.
#360422  | 2 februari 2012 15:56 - divinity
Avatar van divinity
Reacties: 2.403
THQ heeft nooit interessante games voor mij gemaakt, dus ik vind het niet zo erg als ze ooit kopje onder gaan.
#360425  | 2 februari 2012 17:00 - gris007
Avatar van gris007
Reacties: 346
Alleen darksiders, red faction guerella en saints row serie waren goed alleen jammer van de kut graphics op die spellen behalve darksiders ze moeten meer ontwikkelingstijd gebruiken inplaats van een spel gewoon uit te brengen ookal is het nog niet super
#360433  | 2 februari 2012 20:22 - Kingzize
Standaard avatar
Reacties: 654
Nou sorry boys.
THQ mag echt niet ten onder gaan.....Company of Heroes, Dawn of war? weliswaar door relic gemaakt maar THQ is de uitgever.Deze 2 bazen games mogen echt niet ten onder gaan.
#360437  | 2 februari 2012 22:23 - Incubus
Avatar van Incubus
Reacties: 7.435
Quote:
Nou sorry boys.
THQ mag echt niet ten onder gaan.....Company of Heroes, Dawn of war? weliswaar door relic gemaakt maar THQ is de uitgever.Deze 2 bazen games mogen echt niet ten onder gaan.

Relic is niet van THQ, THQ geeft die games alleen uit...weet zeker dat een uitgever als Ubisoft of EA dat soort games zal oppakken.
#360450  | 3 februari 2012 13:43 - Kingzize
Standaard avatar
Reacties: 654
@ incubus.
Volgens mij staat dat ook letterlijk in mijn tekst.Prima als ze het oppakken als ze maar niet gaan bemoeien met de games zelf.
#360478  | 4 februari 2012 10:08 - billie91
Avatar van billie91