nieuws
Game

Auteur: Arne Saerens (Velaro)
Geplaatst op: 3 februari 2012 om 23:30
ps3

Twisted Metal uitgesteld en gecensureerd

Nieuws | 3 februari 2012 - David Jaffe, de baas van Eat Sleep Play, heeft bevestigd dat de Europese versie van Twisted Metal opnieuw uitgesteld wordt. Dat is echter niet het enige wat de man te melden had, want er zal ook aan de content gesleuteld worden.

1 maart
Oorspronkelijk zou Twisted Metal in oktober reeds gereleased zijn, maar de game werd verschoven naar 2012. De nieuwe releasedatum stond vast op 17 februari, maar nu wordt de game dus voor de tweede maal uitgesteld. Jaffe vermoedt dat Twisted Metal nu op 1 maart in Europa zal verschijnen.

Quote:
"I heard March 1,"
Gecensureerd
Over de veranderingen in de Europese versie van de game zei Jaffe dat geen enkele van de geschrapte dingen het verhaal of de gameplay zal beďnvloeden. Toch werd onder druk van SCEE het extreme geweld in de game teruggeschroefd. Normaal wordt iemand bijvoorbeeld in het oog gestoken met een schaar, maar in de Europese versie krijgen we dit niet te zien. Net voor de schaar contact maakt met het gezicht zal het beeld namelijk zwart worden.

Quote:
"For example, in the scene we've released on the net from the intro- where the girl stabs Tooth in the eye- the SCEE version has this but we cut away right before the scissors make contact with Tooth's face,"

Gamers die hier niet over te spreken zijn, kunnen natuurlijk gewoon de Amerikaanse versie importeren, die zoals gepland op 14 februari verschijnt in ongecensureerde vorm. PS3-games zijn tenslotte volledig regiovrij.

reacties
#360469  | 4 februari 2012 00:53 - MeganiX
Avatar van MeganiX
Reacties: 3.186
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.
#360471  | 4 februari 2012 01:35 - Incubus
Avatar van Incubus
Reacties: 7.435
is maar 2 weekjes, niet zo erg toch?
#360473  | 4 februari 2012 04:13 - SP33D-D3V1L
Avatar van SP33D-D3V1L
Reacties: 233
Quote:
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.

Ga jij maar lekker kijken hoe een schaar een oogbal doorboort in HD ! "LEUK !!!" Mij gaat t meer om de gameplay....ik vind buitensporig geweld zoiezo iets voor phsycho's ! Net zoals mensen die genieten van SAW films ofzo... wtf ?
#360474  | 4 februari 2012 08:14 - chronic010
Avatar van chronic010
Reacties: 276
Snap echt totaal niet wat er boeiend is aan deze game. Ik vind het helemaal niks.
#360476  | 4 februari 2012 09:33 - Assassin
Avatar van Assassin
Reacties: 1.823
Quote:
Quote:
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.

Ga jij maar lekker kijken hoe een schaar een oogbal doorboort in HD ! "LEUK !!!" Mij gaat t meer om de gameplay....ik vind buitensporig geweld zoiezo iets voor phsycho's ! Net zoals mensen die genieten van SAW films ofzo... wtf ?

Misschien wilt hij de US versie wel omdat hij dan eerder kan beginnen, dus hoe kan jij nou opmaken uit zijn reactie dat het hem gaat om het gecensureerde gedeelte. Ik overweeg nu ook om de US-versie aan te schaffen. Als je gewoon tegen zulke 'schokkende' dingen kan, waarom niet?

@Chronic010
Het is gewoon een erg goede game, alleen is het waarschijnlijk niks voor de mainstream-schapen die hier rondhangen. Twisted Metal is gewoon iets nieuws en niet weer een shooter zoals er zoveel zijn deze generatie en het is een game waarbij de replaywaarde erg hoog zit.
#360479  | 4 februari 2012 11:00 - chronic010
Avatar van chronic010
Reacties: 276
Twisted Metal iets nieuws? Mainstreamschapen? Hoe weet je dat de game goed is?
#360480  | 4 februari 2012 12:07 - Assassin
Avatar van Assassin
Reacties: 1.823
Quote:
Twisted Metal iets nieuws? Mainstreamschapen? Hoe weet je dat de game goed is?

Ik heb ontzettend veel gameplay gezien, Jaffe is een held, de multiplayer demo is geweldig, dus het wordt zeer waarschijnlijk een goede game zo niet een briljante game. Ik denk niet dat alle reviews positief zullen zijn, omdat dit echt een hate it or love it-game is. Daarbij komt ook nog eens dat de vorige TM's fantastisch waren. Activision had volgens mij ook een vergelijkbare game vroeger, kan nu even niet op de naam komen maar ook die was te gek.
#360483  | 4 februari 2012 13:39 - techmode
Avatar van techmode
Reacties: 1.107
Online beta geprobeerd, ik vind er geen ene flikker aan, sorry hoor. En om mij ook een mainstreamschaap te noemen vind ik te ver gaan. Het zal zeker aan de review cijfers te zien zijn, want de gameplay rammelt aan alle kanten. Éën pojte online en de beta is weer gedeinstalleerd, slechtste beta ooit voor mij.
#360485  | 4 februari 2012 14:05 - SP33D-D3V1L
Avatar van SP33D-D3V1L
Reacties: 233
Quote:
Quote:
Quote:
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.

Ga jij maar lekker kijken hoe een schaar een oogbal doorboort in HD ! "LEUK !!!" Mij gaat t meer om de gameplay....ik vind buitensporig geweld zoiezo iets voor phsycho's ! Net zoals mensen die genieten van SAW films ofzo... wtf ?
Misschien wilt hij de US versie wel omdat hij dan eerder kan beginnen, dus hoe kan jij nou opmaken uit zijn reactie dat het hem gaat om het gecensureerde gedeelte. Ik overweeg nu ook om de US-versie aan te schaffen. Als je gewoon tegen zulke 'schokkende' dingen kan, waarom niet?@Chronic010Het is gewoon een erg goede game, alleen is het waarschijnlijk niks voor de mainstream-schapen die hier rondhangen. Twisted Metal is gewoon iets nieuws en niet weer een shooter zoals er zoveel zijn deze generatie en het is een game waarbij de replaywaarde erg hoog zit.
Of ik er tegen kan is niet de vraag noch de kwestie, ik implementeer alleen, of ik stel de vraag of: dergelijke games wel gemaakt worden met inachtneming van respect voor mensen, in dit geval "characters" Als we bijvoorbeeld kijken naar de vliegveld missie in MW2 waarbij je hordes burgers kunt neerknallen komen we maar bij 1 conclusie: en dat is NEE. Zo ook buitensporig geweld in andere games. Ik vind het hoogst terecht dat men censureert. We hebben die rommel helemaal niet nodig om een spel leuk te vinden. Nodeloos kwetsend en irritant vind ik het.
#360486  | 4 februari 2012 15:07 - lafaer
Standaard avatar
Reacties: 1.108
Quote:
Quote:
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.

Ga jij maar lekker kijken hoe een schaar een oogbal doorboort in HD ! "LEUK !!!" Mij gaat t meer om de gameplay....ik vind buitensporig geweld zoiezo iets voor phsycho's ! Net zoals mensen die genieten van SAW films ofzo... wtf ?

BWHAHAHA.. noob. Sorry, maar ik kijk films als: Human Centipede, VHS, Saw etc waarom? Omdat ik daarvan geniet? Hellz yea. Maar ook omdat het films zijn die uit die kut mainstream film markt stappen. Blijf jij maar lekker naar variatie 56 van Pocahontas kijken en zeggen dat het de beste film ooit is (Avatar), ondertussen blijven wij gewoon andere films kijken. Leuk he meningen?
Ok implementeer je niet, je Impliceerd. Compleet iets anders. En als het je zo erg kwetst, GROEI OP. 100'en terroristen afschieten is volgens jou geen enkel probleem, maar een paar burgers wel? Daar heb ik gewoon geen woorden voor.
#360487  | 4 februari 2012 15:08 - gf187um
Standaard avatar
Reacties: 22
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.

Ga jij maar lekker kijken hoe een schaar een oogbal doorboort in HD ! "LEUK !!!" Mij gaat t meer om de gameplay....ik vind buitensporig geweld zoiezo iets voor phsycho's ! Net zoals mensen die genieten van SAW films ofzo... wtf ?
Misschien wilt hij de US versie wel omdat hij dan eerder kan beginnen, dus hoe kan jij nou opmaken uit zijn reactie dat het hem gaat om het gecensureerde gedeelte. Ik overweeg nu ook om de US-versie aan te schaffen. Als je gewoon tegen zulke 'schokkende' dingen kan, waarom niet?@Chronic010Het is gewoon een erg goede game, alleen is het waarschijnlijk niks voor de mainstream-schapen die hier rondhangen. Twisted Metal is gewoon iets nieuws en niet weer een shooter zoals er zoveel zijn deze generatie en het is een game waarbij de replaywaarde erg hoog zit.
Of ik er tegen kan is niet de vraag noch de kwestie, ik implementeer alleen, of ik stel de vraag of: dergelijke games wel gemaakt worden met inachtneming van respect voor mensen, in dit geval "characters" Als we bijvoorbeeld kijken naar de vliegveld missie in MW2 waarbij je hordes burgers kunt neerknallen komen we maar bij 1 conclusie: en dat is NEE. Zo ook buitensporig geweld in andere games. Ik vind het hoogst terecht dat men censureert. We hebben die rommel helemaal niet nodig om een spel leuk te vinden. Nodeloos kwetsend en irritant vind ik het.

Duidelijk dat jij er niet tegen kan dus. Respect voor mensen? Kijk je wel eens naar films? Weet je dat deze games niet echt zijn of moet dat uitgelegd worden Sommigen onder ons genieten van deze 'rommel' en vinden het zelfs noodzakelijk voor sommige games. Kijk naar God Of War, hoe zou deze game zijn als het geweld gecensureerd wordt? Je houdt er niets aan over... Anyway wat ik probeer te zeggen is als je niet van geweld houd ga dan lekker FIFA of LBP spelen. Deze censuur is 'nodeloos kwetsend en irritant'. Bad move...
#360488  | 4 februari 2012 16:22 - Ronald19
Avatar van Ronald19
Reacties: 480
zoveel onzin word er gepost zeg, je kijkt naar saw dan ben je meteen psycho ?
Je kijkt naar een animatie maakt dat je meteen een kind?Saw is gewoon goed bedacht, mensen die het leven niet waarderen voor de keus zetten leven of dood.zo zie je dat mensen toch wel graag in leven blijven, en dan wel kunnen ophouden met zeiken over alles en iedereen.Maar goed
#360491  | 4 februari 2012 18:19 - MeganiX
Avatar van MeganiX
Reacties: 3.186
Quote:
Quote:
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.

Ga jij maar lekker kijken hoe een schaar een oogbal doorboort in HD ! "LEUK !!!" Mij gaat t meer om de gameplay....ik vind buitensporig geweld zoiezo iets voor phsycho's ! Net zoals mensen die genieten van SAW films ofzo... wtf ?


Wauw...
Heb ik iets gemist hiero ?
Lees reactie Assassin en lees conclusie van Lafaer, die vatten het prima samen.
#360492  | 4 februari 2012 18:43 - techmode
Avatar van techmode
Reacties: 1.107
Quote:
Quote:
Quote:
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.

Ga jij maar lekker kijken hoe een schaar een oogbal doorboort in HD ! "LEUK !!!" Mij gaat t meer om de gameplay....ik vind buitensporig geweld zoiezo iets voor phsycho's ! Net zoals mensen die genieten van SAW films ofzo... wtf ?
Wauw...Heb ik iets gemist hiero ?Lees reactie Assassin en lees conclusie van Lafaer, die vatten het prima samen.
heb je al de beta gespeeld?
#360493  | 4 februari 2012 19:04 - MeganiX
Avatar van MeganiX
Reacties: 3.186
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.

Ga jij maar lekker kijken hoe een schaar een oogbal doorboort in HD ! "LEUK !!!" Mij gaat t meer om de gameplay....ik vind buitensporig geweld zoiezo iets voor phsycho's ! Net zoals mensen die genieten van SAW films ofzo... wtf ?
Wauw...Heb ik iets gemist hiero ?Lees reactie Assassin en lees conclusie van Lafaer, die vatten het prima samen.
heb je al de beta gespeeld?


Zeker.
Jij vind het niets en ik vind het fantastisch. Controls zijn wel weer wat wennen maar Jaffe heeft al bevestigd dat er meerdere customsettings komen voor de controls. Veel varieteit en veel mayhem en je hebt er veel skills voor nodig.

Twisted Metal ftw !
#360495  | 4 februari 2012 20:41 - BlaBlazer
Avatar van BlaBlazer
Reacties: 1.287
Quote:
Quote:
Twisted Metal iets nieuws? Mainstreamschapen? Hoe weet je dat de game goed is?
Ik heb ontzettend veel gameplay gezien, Jaffe is een held, de multiplayer demo is geweldig, dus het wordt zeer waarschijnlijk een goede game zo niet een briljante game. Ik denk niet dat alle reviews positief zullen zijn, omdat dit echt een hate it or love it-game is. Daarbij komt ook nog eens dat de vorige TM's fantastisch waren. Activision had volgens mij ook een vergelijkbare game vroeger, kan nu even niet op de naam komen maar ook die was te gek.
Vigilante 8 dat was die game best well grappig
#360497  | 4 februari 2012 21:00 - Assassin
Avatar van Assassin
Reacties: 1.823
Quote:
Quote:
Quote:
Twisted Metal iets nieuws? Mainstreamschapen? Hoe weet je dat de game goed is?
Ik heb ontzettend veel gameplay gezien, Jaffe is een held, de multiplayer demo is geweldig, dus het wordt zeer waarschijnlijk een goede game zo niet een briljante game. Ik denk niet dat alle reviews positief zullen zijn, omdat dit echt een hate it or love it-game is. Daarbij komt ook nog eens dat de vorige TM's fantastisch waren. Activision had volgens mij ook een vergelijkbare game vroeger, kan nu even niet op de naam komen maar ook die was te gek.
Vigilante 8 dat was die game best well grappig

Ja haha dat was hem!
#360498  | 4 februari 2012 22:26 - SP33D-D3V1L
Avatar van SP33D-D3V1L
Reacties: 233
Quote:
Quote:
Quote:
Kheb al geregeld dat ik de US versie krijg, hier maak ik mij dus niet zo druk om.

Ga jij maar lekker kijken hoe een schaar een oogbal doorboort in HD ! "LEUK !!!" Mij gaat t meer om de gameplay....ik vind buitensporig geweld zoiezo iets voor phsycho's ! Net zoals mensen die genieten van SAW films ofzo... wtf ?

BWHAHAHA.. noob. Sorry, maar ik kijk films als: Human Centipede, VHS, Saw etc waarom? Omdat ik daarvan geniet? Hellz yea. Maar ook omdat het films zijn die uit die kut mainstream film markt stappen. Blijf jij maar lekker naar variatie 56 van Pocahontas kijken en zeggen dat het de beste film ooit is (Avatar), ondertussen blijven wij gewoon andere films kijken. Leuk he meningen?<br>Ok implementeer je niet, je Impliceerd. Compleet iets anders. En als het je zo erg kwetst, GROEI OP. 100'en terroristen afschieten is volgens jou geen enkel probleem, maar een paar burgers wel? Daar heb ik gewoon geen woorden voor.

1: ik heb nooit gezegd dat ik 100en terroristen afknallen geen probleem vind ! (vind ik ook niet jij wel dan ?) 2: Omdat ik een mening heb, ben ik gelijk mainstream ? 3: Je weet geen "fuck!!!" van mij dus probeer mijn comment maar op een andere manier te weerleggen ipv misplaatste beschuldigingen te plaatsen. 4: Bedankt voor de les Nederlands, ik impliceerde, je hebt gelijk.
#360499  | 4 februari 2012 22:48 - lafaer
Standaard avatar