nieuws
PS Store

Auteur: Levi de Vulder (Tekkenfanaat)
Geplaatst op: 7 maart 2012 om 00:14
psnetwork

Journey had bossen en steden kunnen hebben

Nieuws | 7 maart 2012 - In een interview met Shacknews heeft Jenova Chen, medeoprichter van ontwikkelaar thatgamecompany, laten weten dat men in het ontwikkelingsproces van Journey ook aan steden en bossen dacht. Hij vertelde tevens wat over de lengte van de game en het volgens hem afgeronde verhaal van de game.

Te druk
Bossen en steden werden tijdens het ontwikkelingsproces te druk bevonden; het zou het te lastig maken om andere spelers te zien, terwijl spelers er in een woestijn wel uitspringen. Op deze manier wordt de band tussen de twee spelers, die elkaars naam niet zullen zien en echt onbekende van elkaar zijn, sterker. Iets wat binnen het avontuur van Journey een belangrijke rol speelt.

Quote:
Initially we thought, what if it's forest, mountain trail, or a city? The problem is the background is so complex, it doesn't help to see the players. If you put two players in a desert, they pop out. Visually it gives a much stronger sense of the relationship between the characters.

Lengte
Chen spreekt ook over de lengte van de game. Het spel is in twee tot drie uur uit spelen, een speelduur die volgens Chen precies genoeg is om te vertellen wat men met Journey wilde vertellen. Het verlengen van de game door de toevoeging van filler-content vindt Chen respectloos richting de gamer, omdat de mensen geld neerleggen voor de ervaring.

Quote:
We don't want to add any filler, because people are paying money to experience that. If we add filler, that's disrespect. The reason a film is designed between 90 minutes and 2 hours is so people can take the whole thing in. Two hours is kind of the golden time before people have to go to the bathroom.

Voorlopig geen vervolg
Een vervolg lijkt er niet in te zitten. Chen ziet het verhaal van Journey als een gesloten boek en stelt dat de wereld van Journey compleet is. Deze wereld is volgens Chen een Japanse tuin: alles wat weg kon is weggehaald en hierdoor is alleen het belangrijke nog aanwezig.

Quote:
The world of journey is somewhat complete, it's designed to be a Japanese garden. We've removed everything that could be removed, so what's left is what's most important.

Journey verschijnt op 14 maart in de PlayStation Store, behalve als je PlayStation Plus heb. In het laatste geval zal de game vandaag via de PlayStation Store aan te schaffen zijn.

reacties
#362030  | 16 maart 2012 22:30 - Muppit
Avatar van Muppit
Reacties: 107
kort maar krachtig

Om een reactie te plaatsen dien je ingelogd te zijn.
Nog geen account? Registreer je gratis!
game info
Ontwikkelaar: thatgamecompany
Uitgever: thatgamecompany
Meer info
Genre(s): Adventure
Release: 14 maart 2012
Stats
Aantal keer in collectie: 2
Aantal keer in wenslijst: 4