nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Patrick Zwarts (mrAdmirals)
Geplaatst op: 2 april 2012 om 18:48
alg

PS4 eerder op de markt dan opvolger Xbox 360?

Gerucht | 2 april 2012 - In de vorige ‘next-gen oorlog’ was het Microsoft die als eerst met een nieuwe console op de proppen kwam. Sony wil dit echter niet weer laten gebeuren en is van plan om de PlayStation 4 eerder op de markt te brengen dan de opvolger van de Xbox 360, zo meldt VG247.

Eerste
Er gaan natuurlijk al een aantal geruchten de ronde over de nieuwe consoles van zowel Sony als Microsoft, maar is nog niks concreets naar buiten gebracht. Volgens een anonieme bron zal zowel Sony als Microsoft hun nieuwe console eind volgend jaar op de markt brengen. Sony is er volgens de bron echter zeker van, dat de PlayStation 4 als eerst in de winkels zal liggen en dat de opvolger van de Xbox 360 pas daarna in de schappen zal liggen.

Geen Cell
De PlayStation 4 zal waarschijnlijk geen gebruik meer maken van de Cell-processor, die wel aanwezig is in de PlayStation 3. De PS4 zal volgens bronnen namelijk AMD-hardware gebruiken, om zo ontwikkelaars het niet moeilijk te maken, wat wel het geval was met de PlayStation 3.

reacties
#362752  | 2 april 2012 19:12 - koyomisan
Standaard avatar
Reacties: 221
Zoals ik al eerder zei hoop echt van niet al blijven het geruchten, en dat ze uiteraard met hun beloofde 10 jaren plan blijven.
#362755  | 2 april 2012 19:20 - mastercommander
Avatar van mastercommander
Reacties: 98
Laat de PS4 maar komen!
#362756  | 2 april 2012 19:29 - The Outlaw
Avatar van The Outlaw
Reacties: 734
@ koyomisan: Dat 10 jaren plan blijft. Sony zal de ps3 dik 10 jaar ondersteunen maar zal begeven moment in jaar 6 of 7 al met de ps4 komen. Zo is het ook gegaan met ps1 en de ps2 dus het zal raar zijn als sony deze methode niet nog een keer hanteert.
#362757  | 2 april 2012 19:37 - Adhdreej
Avatar van Adhdreej
Reacties: 191
Vorig jaar keken ze ook al naar Xbox. Logisch, want dat verklaart het gratis onlineverkeer bij de PS3. Dit aspect is van de baan gok ik, want MS weet ook wel dat het anders moet, maar het zal me niet verbazen als ze weer afwachten waar ze van kunnen leren bij MS. Althans, hoe het niet moet
#362759  | 2 april 2012 19:52 - M.Goodkat
Avatar van M.Goodkat
Reacties: 530
Ik moet wel zeggen dat laatste tijd wel véél geruchten hoor van de beide consoles =/..
van mij mag langzaamaan de nieuwe PS4 komen,maar ik neem aan dat het tegen eind 2013 aankomt hoor En de 10 jaren plan van Sony blijft sowieso,Sony heeft hetzelfde gedaan met de PS2,verder gesupport voor de jongere kinderen
#362760  | 2 april 2012 19:54 - cosmicpope
Avatar van cosmicpope
Reacties: 253
hoop niet op een gehaaste console waar straks allerlei ziektes inzitten wanneer die bij mij in de huiskamer staat, Dus Sony neem rustig de tijd.
#362761  | 2 april 2012 19:59 - billie91
Avatar van billie91
Reacties: 2.901
Ik reken niet dat Sony eerder een console op de markt zal brengen dan MS. MS heeft er veel meer baat ij om eerder een console op de markt te brengen dan Sony omdat MS de 360 al veel eeder op de markt had. Wel denk ik dat Sony nu niet zo stom zal zijn om haar console veel later op de markt te brengen.
#362768  | 2 april 2012 22:19 - Dragonfire
Standaard avatar
Reacties: 411
Quote:
Ik reken niet dat Sony eerder een console op de markt zal brengen dan MS. MS heeft er veel meer baat ij om eerder een console op de markt te brengen dan Sony omdat MS de 360 al veel eeder op de markt had. Wel denk ik dat Sony nu niet zo stom zal zijn om haar console veel later op de markt te brengen.

Doordat Sony de vorige keer zoveel later was hebben ze heel veel geld misgelopen en dit willen ze niet nog een keer. Ze hebben er dus wel degelijk baat bij om eerder op de markt te komen. Ze moeten er alleen wel voor zorgen dat ze een paar mooie games exclusief beschikbaar komen (Killzone/uncharted enz).
Quote:
hoop niet op een gehaaste console waar straks allerlei ziektes inzitten wanneer die bij mij in de huiskamer staat, Dus Sony neem rustig de tijd.
Ga er maar vanuit dat ze hier al een paar jaar mee bezig zijn aan planning en ontwikkeling en het zal dus zeker geen haast klus worden.
#362770  | 2 april 2012 22:46 - Nol
Avatar van Nol