nieuws
PlayStation default sfeerafbeelding

Auteur: Patrick Zwarts (mrAdmirals)
Geplaatst op: 16 juni 2012 om 09:43
alg

‘Stoppen met extreem geweld in games’

Nieuws | 16 juni 2012 - De man achter Epic Mickey, Warren Spector, heeft zich negatief uitgelaten over de games van tegenwoordig. Spector is namelijk van mening dat games vandaag de dag veel te gewelddadig zijn en zal graag willen zien dat dit stopt, zo liet hij weten tegenover Games Industry.

Ultra gewelddadig
Spector was tijdens de E3 geschrokken van de vele games die ‘ultra gewelddadig’ waren. De baas van Junction Point Studios is van mening dat tegenwoordig alleen maar geweld in games worden gestopt om het geweld en verder totaal geen functie hebben. Dit was volgens Spector vroeger wel anders en haalt hij Deus Ex als voorbeeld aan. Spector was de man achter deze game en voor degene die de game gespeeld hebben, weten dat hier ook aardig wat geweld wordt tentoon gesteld. Alleen is dit soort geweld volgens Spector om je oncomfortabel te laten voelen.

Blij
Games met geweld worden tegenwoordig betiteld als ‘volwasen games’, maar zijn het volgens de man achter onder andere Deus Ex deze games juist heel onvolwassen. Spector is dan ook erg blij dat hij tegenwoordig voor Disney werkt en dus geen geweldadige games meer mag maken:

Quote:
“I think we’re just appealing to an adolescent mindset and calling it mature. It’s time to stop. I’m just glad I work for a company like Disney, where not only is that not something that’s encouraged, you can’t even do it, and I’m fine with it.”

reacties
#365218  | 16 juni 2012 10:25 - Zangetsu
Avatar van Zangetsu
Reacties: 20
Doet die goed. Lekker reclame maken voor zijn nieuwe game, en dat over de ruggen van andere gamedevelopers. Beetje jammer dit Disney
#365219  | 16 juni 2012 10:50 - DragonNL
Avatar van DragonNL
Reacties: 740
Quote:
maar zijn het volgens de man achter onder andere Deus Ex deze games juist heel onvolwassen.

O.. dus je wilt kleuters die games laten spelen? Zullen we met z'n alle gewoon eens stoppen met het gezeik over geweld in games en beginnen met alleen naar de games te kijken die je leuk vind? Zo hoort het immers ook.
#365221  | 16 juni 2012 11:29 - Bonecrusher1973
Avatar van Bonecrusher1973
Reacties: 2.020
Quote:
Quote:
maar zijn het volgens de man achter onder andere Deus Ex deze games juist heel onvolwassen.

O.. dus je wilt kleuters die games laten spelen? Zullen we met z'n alle gewoon eens stoppen met het gezeik over geweld in games en beginnen met alleen naar de games te kijken die je leuk vind? Zo hoort het immers ook.
Euh nee dat zegt ie niet, hij bedoelt dat de games met extreem geweld een onvolwassen karakter hebben en kinderen aanspreekt, kijk naar COD, het is 18 maar wordt grotendeels door kinderen van 12 tot 16 gespeeld, en dat is volgens hem niet juist, een volwassen game moet ook een volwassen karakter hebben dat kinderen niet aanspreekt zodat ze het niet zien of kopen. Als COD alleen maar door 18 jaar of ouder werdt gekocht dan verkocht de game maar 3 miljoen keer. Nu ook met Tomb Raider, miljoenen kinderen gaan die game spelen en worden inderdaad geconfronteerd met extreem geweld en angst, ikzelf zit er niet zo mee want ik ben ook compleet verpest als kind maar dat waren andere tijden, zeg maar happy hour, toen mocht en kon alles nog, zeker in videogames, en mijn ouders hadden geen flauw idee waar ik mee bezig was
#365233  | 16 juni 2012 17:26 - lafaer
Standaard avatar
Reacties: 1.066
Wacht maar. Speed devil komt hier om te vertellen dat alle cod spelers etc psycho zijn en gewoon debiel zijn etc. Voor de rest ben ik het volledig metbonecrusher eens
#365235  | 16 juni 2012 18:59 - Master4
Avatar van Master4
Reacties: 308
´zucht´ weer deze zinloze discussie
#365241  | 16 juni 2012 20:57 - Morthill
Avatar van Morthill
Reacties: 559
Quote:
´zucht´ weer deze zinloze discussie

hoezo weer? het gaat nu eindelijk een keer om de functie die geweld heeft in games, niet om de effecten die het wel of niet heeft op mensen. Heb je het bericht wel gelezen?
#365243  | 16 juni 2012 23:16 - 8701
Avatar van 8701
Reacties: 456
epic mikey zuigt fckn erg.. hij heeft niks te vertellen over games..
als je dat soort games will, ga je maar naar nintendo
#365246  | 17 juni 2012 01:56 - MeganiX
Avatar van MeganiX
Reacties: 3.084
Quote:
Wacht maar. Speed devil komt hier om te vertellen dat alle cod spelers etc psycho zijn en gewoon debiel zijn etc. Voor de rest ben ik het volledig metbonecrusher eens

Ha, ja. Ik verwachtte zijn naam hier eigenlijk ook al te zien toen ik de kop las.

Laat Spector maar goed zn best doen voor Epic Mickey 2. Kheb er iig zin in.
#365247  | 17 juni 2012 04:11 - Magnolia
Avatar van Magnolia
Reacties: 1.069
Quote:
epic mikey zuigt fckn erg.. hij heeft niks te vertellen over games..
als je dat soort games will, ga je maar naar nintendo

Deze man heeft anders wel gewerkt aan Deus Ex, System Shock en Thief. Vooral System Shock is belangrijk. Want zonder die game hadden we BioShock waarschijnlijk ook nooit gehad!
#365263  | 17 juni 2012 22:29 - SP33D-D3V1L
Avatar van SP33D-D3V1L
Reacties: 233
Ja hoor, hier is ie dan: Het bewust zijn van de acties die men in games verricht, laat vaak te wensen over. Eerder heb ik mij laten verleiden tot het bashen van mensen die lollypop Chainsaw spelen en hiervan genieten. Ik zal voor eens en altijd mijn visie over geweld in games duidelijk weer geven, zonder hierbij aanspraak te maken op de absolute waarheid en het is dan ook slechts mijn mening. Geweld in games is verslavend, het laat ons emoties voelen die we niet in het dagelijks leven mogen en willen ervaren. Geweld is dus een uitstekend middel om een aangrijpend verhaal kracht bij te zetten. Maar soms neemt het extreme vormen aan (lees: Lollypop Chainsaw en bijvoorbeeld Dead Space) Het geweld hierin is onnodig, buitensporig en extreem. Sorry maar ik moet hier even in hokjes denken, mensen die dit niet vinden vind ik een beetje psycho. Hoe kun je verdedigen dat het al lachend onthoofden van (eens mensen) zombies en het in Dead Space op een gruwelijke manier zelfmoord laten plegen van de protagonist door een metalen staaf zijn kin in te laten schieten die er uit zijn voorhoofd weer uit komt, normaal is of in een spel thuis hoort ? En daar zit het probleem ! Niemand weet echt wat er "thuis hoort" in een game en daarom is bijna alles geoorloofd. Er is echter zoiets als "Ethiek en Moraal" En daarom is het zonder aantoonbare goede reden afslachten van mensen in een game FOUT ! En daarom is het enigszins verklaarbaar dat het in slowmotion een headshot geven aan een ss'er in Sniper Elite minder erg of schokkend is dan het zonder respect voor human kind, afslachten en venederend geweld in Lollypop. Om even mijn verhaal kracht bij te zetten (en ik hoop dat de moderator mij 1x toestaat te linken): http://www.youtube.com/watch?v=wlXQ4yN5Cuw Dit is dus NIET normaal ! Ik kan niet aantonen dat games geweld uitlokken bij mensen, maar wat voor mij als paal boven water staat is dat het algemeen moraal en de perceptie van ethiek indirect beïnvloed wordt door dit soort sickness. Wat ik in het begin van mijn betoog al naar voren liet komen, het bewust zijn van onze acties in games laat vaak te wensen over. Dit wordt voor mij bevestigd door de hoeveelheid aan onzettende idioten die ik online tegenkom en de opmars van extreem geweld in games. Ik zou er minder moeite mee hebben als de meerderheid van de gamers de gebeurtenissen in deze games goed kunnen relativeren, maar jij en ik weten wel beter ! Je mag het met me oneens zijn, maar bedenk jezelf: Whats next ? en waar kijk ik wel van op als ik Dead Space en Lolypop normaal vind ?
#365266  | 18 juni 2012 01:19 - Bonecrusher1973
Avatar van Bonecrusher1973
Reacties: 2.020
Quote:
Ja hoor, hier is ie dan: Het bewust zijn van de acties die men in games verricht, laat vaak te wensen over. Eerder heb ik mij laten verleiden tot het bashen van mensen die lollypop Chainsaw spelen en hiervan genieten. Ik zal voor eens en altijd mijn visie over geweld in games duidelijk weer geven, zonder hierbij aanspraak te maken op de absolute waarheid en het is dan ook slechts mijn mening. Geweld in games is verslavend, het laat ons emoties voelen die we niet in het dagelijks leven mogen en willen ervaren. Geweld is dus een uitstekend middel om een aangrijpend verhaal kracht bij te zetten. Maar soms neemt het extreme vormen aan (lees: Lollypop Chainsaw en bijvoorbeeld Dead Space) Het geweld hierin is onnodig, buitensporig en extreem. Sorry maar ik moet hier even in hokjes denken, mensen die dit niet vinden vind ik een beetje psycho. Hoe kun je verdedigen dat het al lachend onthoofden van (eens mensen) zombies en het in Dead Space op een gruwelijke manier zelfmoord laten plegen van de protagonist door een metalen staaf zijn kin in te laten schieten die er uit zijn voorhoofd weer uit komt, normaal is of in een spel thuis hoort ? En daar zit het probleem ! Niemand weet echt wat er "thuis hoort" in een game en daarom is bijna alles geoorloofd. Er is echter zoiets als "Ethiek en Moraal" En daarom is het zonder aantoonbare goede reden afslachten van mensen in een game FOUT ! En daarom is het enigszins verklaarbaar dat het in slowmotion een headshot geven aan een ss'er in Sniper Elite minder erg of schokkend is dan het zonder respect voor human kind, afslachten en venederend geweld in Lollypop. Om even mijn verhaal kracht bij te zetten (en ik hoop dat de moderator mij 1x toestaat te linken): http://www.youtube.com/watch?v=wlXQ4yN5Cuw Dit is dus NIET normaal ! Ik kan niet aantonen dat games geweld uitlokken bij mensen, maar wat voor mij als paal boven water staat is dat het algemeen moraal en de perceptie van ethiek indirect beïnvloed wordt door dit soort sickness. Wat ik in het begin van mijn betoog al naar voren liet komen, het bewust zijn van onze acties in games laat vaak te wensen over. Dit wordt voor mij bevestigd door de hoeveelheid aan onzettende idioten die ik online tegenkom en de opmars van extreem geweld in games. Ik zou er minder moeite mee hebben als de meerderheid van de gamers de gebeurtenissen in deze games goed kunnen relativeren, maar jij en ik weten wel beter ! Je mag het met me oneens zijn, maar bedenk jezelf: Whats next ? en waar kijk ik wel van op als ik Dead Space en Lolypop normaal vind ?

Ik kick persoonlijk enorm op keihard geweld, maar heb nog nooit een vlieg kwaad gedaan, heb ook jaren snoeihard thaiboxen getraind maar nog nooit 1x ruzie gehad, het houden van geweld maakt je nooit geweldadig, geweld is een natuurlijke kracht, geweldadig zijn is een persoonlijke houding, ik heb het nodig om in games mensen een bullet point blank door de kop te peperen, pure fun, maar zodra ik deur uit ga ben ik mister social en help ik oude omaatjes met oversteken... Ik hou van geweld in films en games maar ben dus zelf absoluut niet geweldadig, maar in games moet alles kunnen, mensen die het verschil tussen games en werkelijkheid niet kunnen maken belanden zowiezo wel in GGZ of krijgen TBS...
#365267  | 18 juni 2012 10:44 - Opgezegd 9
Standaard avatar
Reacties: 217
Quote:
Quote:
Ja hoor, hier is ie dan: Het bewust zijn van de acties die men in games verricht, laat vaak te wensen over. Eerder heb ik mij laten verleiden tot het bashen van mensen die lollypop Chainsaw spelen en hiervan genieten. Ik zal voor eens en altijd mijn visie over geweld in games duidelijk weer geven, zonder hierbij aanspraak te maken op de absolute waarheid en het is dan ook slechts mijn mening. Geweld in games is verslavend, het laat ons emoties voelen die we niet in het dagelijks leven mogen en willen ervaren. Geweld is dus een uitstekend middel om een aangrijpend verhaal kracht bij te zetten. Maar soms neemt het extreme vormen aan (lees: Lollypop Chainsaw en bijvoorbeeld Dead Space) Het geweld hierin is onnodig, buitensporig en extreem. Sorry maar ik moet hier even in hokjes denken, mensen die dit niet vinden vind ik een beetje psycho. Hoe kun je verdedigen dat het al lachend onthoofden van (eens mensen) zombies en het in Dead Space op een gruwelijke manier zelfmoord laten plegen van de protagonist door een metalen staaf zijn kin in te laten schieten die er uit zijn voorhoofd weer uit komt, normaal is of in een spel thuis hoort ? En daar zit het probleem ! Niemand weet echt wat er "thuis hoort" in een game en daarom is bijna alles geoorloofd. Er is echter zoiets als "Ethiek en Moraal" En daarom is het zonder aantoonbare goede reden afslachten van mensen in een game FOUT ! En daarom is het enigszins verklaarbaar dat het in slowmotion een headshot geven aan een ss'er in Sniper Elite minder erg of schokkend is dan het zonder respect voor human kind, afslachten en venederend geweld in Lollypop. Om even mijn verhaal kracht bij te zetten (en ik hoop dat de moderator mij 1x toestaat te linken): http://www.youtube.com/watch?v=wlXQ4yN5Cuw Dit is dus NIET normaal ! Ik kan niet aantonen dat games geweld uitlokken bij mensen, maar wat voor mij als paal boven water staat is dat het algemeen moraal en de perceptie van ethiek indirect beïnvloed wordt door dit soort sickness. Wat ik in het begin van mijn betoog al naar voren liet komen, het bewust zijn van onze acties in games laat vaak te wensen over. Dit wordt voor mij bevestigd door de hoeveelheid aan onzettende idioten die ik online tegenkom en de opmars van extreem geweld in games. Ik zou er minder moeite mee hebben als de meerderheid van de gamers de gebeurtenissen in deze games goed kunnen relativeren, maar jij en ik weten wel beter ! Je mag het met me oneens zijn, maar bedenk jezelf: Whats next ? en waar kijk ik wel van op als ik Dead Space en Lolypop normaal vind ?

Ik kick persoonlijk enorm op keihard geweld, maar heb nog nooit een vlieg kwaad gedaan, heb ook jaren snoeihard thaiboxen getraind maar nog nooit 1x ruzie gehad, het houden van geweld maakt je nooit geweldadig, geweld is een natuurlijke kracht, geweldadig zijn is een persoonlijke houding, ik heb het nodig om in games mensen een bullet point blank door de kop te peperen, pure fun, maar zodra ik deur uit ga ben ik mister social en help ik oude omaatjes met oversteken... Ik hou van geweld in films en games maar ben dus zelf absoluut niet geweldadig, maar in games moet alles kunnen, mensen die het verschil tussen games en werkelijkheid niet kunnen maken belanden zowiezo wel in GGZ of krijgen TBS...

das nu eens gesproken.ik vind het eerlijk gezegd absurd,waarom ze daar nu weer spel om maken.
op gta is er bijna nooit kretiek vergeleken met cod,en de ouders laten wel hun kinderen toe dat het te laten spelen.
de ouders moeten maar mee beslissen,alhoewel er ook veel ouders zijn die het ook maar een game noemen en geen realiteit.
bv ik heb !00% ADHD ik kick op actie films maar ook op komedie
ik kick om de sadist en crimineel te zijn in gta
ik kick op chaos van call of dutyi
k kick op de realistsche sounds van battlefield 3
ik heb al van mijn kleins af aan games van 18 gespeeld.
het zijn maar games ze.
altijd zo een spel,omdat er misschien elk jaar een uitblinker komt in de krant.
bv de moord van medal of honor
bv de homejacking en carjacking van gta
bv de psyco die via gta een overval heeft gepland (dus voor hem was dit een simulator)
wil dit zeggen, dat iedereen dit gaat doen,the answer is no
.................................................
het heeft gewoon meer met thuis situaties te maken,of rond omgeving,etc
of direct in de criminele wereld,door ouders...
bv vroeger heb ik zelfs gta dag en nacht gespeeld, 24 uur dus(ik weet het dit is gestoord)
of ik heb gta iv in een dag uitgespeeld.
en ik voelde mij gewoon nog perfect in orde ze,kijk nu paar jaar later.nog altijd clean,zelfs geen alcohol,geen sigaretten.
ben altijd ook een grote sport fanaat geweest in mijn jeugd.

nu word ik er 19,en moet ik ook nog altijd de realiteit onder ogen kunnen zien
,ik woon al alleen van mijn 17,dus zelfstandigheid heb ik zeker nodig.
nen psyco ga jij nie toerekeningsvatbeer zijn daar voor.(corrigeer mij als ik verkeerd ben)

mvg
michael
#365280  | 18 juni 2012 18:50 - XverderNix
Avatar van XverderNix
Reacties: 732
Mensen die geen geweld in games willen spelen maar Nintendo games. Alhoewel... een loodgieter die met zijn volle gewicht op een schildpad springt is geen overdreven geweld?
#365281  | 18 juni 2012 18:56 - SP33D-D3V1L
Avatar van SP33D-D3V1L
Reacties: 233
Quote:
Mensen die geen geweld in games willen spelen maar Nintendo games. Alhoewel... een loodgieter die met zijn volle gewicht op een schildpad springt is geen overdreven geweld?

"context" leer het !
#365282  | 18 juni 2012 18:59 - lafaer
Standaard avatar
Reacties: 1.066
En sp33d wordt weer gepwned, en durft weer niet te reageren, behalve op mij <3 short: Bonecrusher heeft een punt. Ik heb zelf jaren Aikido gedaan (tot vlak voor zwarte band gestopt vanwege knie problemen), ben nooit geweldadig geweest, en zal het (hopelijk) ook nooit worden. Dit terwijl gore films en geweldadige games me toch een stuk meer trekken dan my little pony games
#365286  | 18 juni 2012 19:11 - SP33D-D3V1L
Avatar van SP33D-D3V1L
Reacties: 233
Quote:
En sp33d wordt weer gepwned, en durft weer niet te reageren, behalve op mij &lt;3 short: Bonecrusher heeft een punt. Ik heb zelf jaren Aikido gedaan (tot vlak voor zwarte band gestopt vanwege knie problemen), ben nooit geweldadig geweest, en zal het (hopelijk) ook nooit worden. Dit terwijl gore films en geweldadige games me toch een stuk meer trekken dan my little pony games

wow ik ben echt gepwned man ! lol......
#365411  | 26 juni 2012 08:02 - lafaer
Standaard avatar
Reacties: 1.066
Heb je nog een inhoudelijke reactie? of druip je weer af zonder echt een goede discussie? En je blijft het bewijzen, je reageert alleen op mij, zo schattig. Voel me echt vereerd

Om een reactie te plaatsen dien je ingelogd te zijn.
Nog geen account? Registreer je gratis!
Bedrijf info
Land van herkomst USA
Opgericht in 2005