nieuws
PS Store

Auteur: Jelle Schut (jellejelle)
Geplaatst op: 17 oktober 2012 om 14:17
psnetwork

PSN-tegoed op te waarderen met iDeal en Paypal

Nieuws | 17 oktober 2012 - Sony heeft 2 nieuwe betaalmanieren toegevoegd om tegoed te kopen dat je in de PlayStation Store kunt gebruiken. Naast credit cards en prepaid kaarten kun je vanaf nu ook gebruiken maken van iDeal en Paypal.

iDeal en Paypal
Het is niet zo dat je direct in de PlayStation Store kunt betalen met iDeal en Paypal. Je zult via de Sony Entertainment Network site je tegoed moeten opwaarderen, dit kun je vervolgens gebruiken in de Store. Om je tegoed op te waarderen loop je door de volgende stappen:

  • Log in met je persoonlijke SEN-account op www.sonyentertainmentnetwork.com (compatibel met PS3, PS Vita, Android en iOS webbrowsers). Dit account is gelijk aan je PSN-account.
  • Selecteer het tabblad Account en klik vervolgens op het sub-tabblad Portemonnee.
  • Klik op bedrag toevoegen aan portemonnee en kies vervolgens voor betaling via Creditcard, Prepaidcard, PayPal of iDeal.
  • Na het toevoegen van het tegoed via de SEN-website kan dit tegoed direct worden gebruikt in de PlayStationฎStore op PS3 en PS Vita.

Het is mogelijk om je tegoed op te hogen met €5, €10, €15, €20, €30 of €50. Ook kun je eventueel je huidige tegoed aanvullen tot een maximum van €150. Als je nu dus €17,50 in je account hebt kun je daar maximaal €132,50 aan toevoegen.

PlayStation Store redesign
Samen met de nieuwe betalingsmogelijkheden is ook het nieuwe design van de PlayStation Store live gegaan. Het nieuwe design is visueler ingesteld en moet het makkelijker maken om content te vinden.

reacties
#367597  | 17 oktober 2012 14:26 - dunksb
Avatar van dunksb
Reacties: 232
nice! werd ook wel tijd
#367598  | 17 oktober 2012 14:28 - jormaster
Avatar van jormaster
Reacties: 762
Awesome! Kan ik eindelijk Journey en inFamous: festival of Blood spelen, als ik eerst een keer tijd vind om de rest van mijn 'nog te spelen' stapel te spelen....
#367599  | 17 oktober 2012 14:40 - Assassin
Avatar van Assassin
Reacties: 1.820
Echt goed nieuws. Nu hoef ik niet een 20 euro PSN kaart te kopen als ik iets wil aanschaffen wat onder de prijs ligt.
#367600  | 17 oktober 2012 15:22 - Catweazz
Avatar van Catweazz
Reacties: 204
eindelijk een vooruitgang op het PSN netwerk
#367604  | 17 oktober 2012 15:57 - divinity
Avatar van divinity
Reacties: 2.403
EINDELIJK iDeal! Ik had nooit echt zin om die kaarten te halen
#367606  | 17 oktober 2012 17:05 - SvV_Ying
Avatar van SvV_Ying
Reacties: 335
Echt veel beter. Hierdoor komt de drempel om iets aan te schaffen veel lager.
#367607  | 17 oktober 2012 17:30 - Fiurilli
Avatar van Fiurilli
Reacties: 232
Hehe eindelijk, werd tijd!
#367608  | 17 oktober 2012 17:38 - Dutch-G010
Standaard avatar
Reacties: 280
Quote:
Echt veel beter. Hierdoor komt de drempel om iets aan te schaffen veel lager.

Idd alleen blijft het bizar hoe fifa 13, 70 euro in de store is en in de winkel 50 echt belachelijk.
#367609  | 17 oktober 2012 18:16 - jormaster
Avatar van jormaster
Reacties: 762
Quote:
Quote:
Echt veel beter. Hierdoor komt de drempel om iets aan te schaffen veel lager.

Idd alleen blijft het bizar hoe fifa 13, 70 euro in de store is en in de winkel 50 echt belachelijk.

Digitaal distrubueren is duurder.... Wacht -_-
#367610  | 17 oktober 2012 18:19 - Assassin
Avatar van Assassin
Reacties: 1.820
Quote:
Quote:
Quote:
Echt veel beter. Hierdoor komt de drempel om iets aan te schaffen veel lager.

Idd alleen blijft het bizar hoe fifa 13, 70 euro in de store is en in de winkel 50 echt belachelijk.

Digitaal distrubueren is duurder.... Wacht -_-

Je weet wat ze zeggen hè; logic fails.
#367612  | 17 oktober 2012 19:23 - Magnolia
Avatar van Magnolia
Reacties: 1.171
Zag het al op de PlayStation Twitter, en het is uiteraard goed nieuws!
#367615  | 17 oktober 2012 20:53 - Breuer2142_NL
Avatar van Breuer2142_NL
Reacties: 636
Goed afgekeken bij Steam. Dit werkt al jaren dus het is niet mooi dat Sony er nu mee aankomt het is best wel triest dat ik hier 5 en half jaar op heb moeten wachten.
#367617  | 17 oktober 2012 22:53 - jellejelle
Avatar van jellejelle
Reacties: 2.503
Quote:
Goed afgekeken bij Steam. Dit werkt al jaren dus het is niet mooi dat Sony er nu mee aankomt het is best wel triest dat ik hier 5 en half jaar op heb moeten wachten.

Ach ja, op de Xbox 360 kan ik er nog geen gebruik van maken hoor .

Over de prijs van games, helaas hanteren ze in de Store de retail adviesprijs om winkeliers niet voor het hoofd te stoten. Dat betekent dat games dus €70 kosten.
#367621  | 18 oktober 2012 00:03 - Breuer2142_NL
Avatar van Breuer2142_NL
Reacties: 636
Quote:
Quote:
Goed afgekeken bij Steam. Dit werkt al jaren dus het is niet mooi dat Sony er nu mee aankomt het is best wel triest dat ik hier 5 en half jaar op heb moeten wachten.

Ach ja, op de Xbox 360 kan ik er nog geen gebruik van maken hoor .

Over de prijs van games, helaas hanteren ze in de Store de retail adviesprijs om winkeliers niet voor het hoofd te stoten. Dat betekent dat games dus €70 kosten.
Dat klopt, omdat zij mijn creditcard gegevens niet praktisch op straat gooien door slechte beveiliging vind ik dat geen probleem. Ik weet niet precies wat je punt is maar een tegenargument was het zeker niet.
#367622  | 18 oktober 2012 00:04 - MeganiX
Avatar van MeganiX
Reacties: 3.184
Quote:
Quote:
Goed afgekeken bij Steam. Dit werkt al jaren dus het is niet mooi dat Sony er nu mee aankomt het is best wel triest dat ik hier 5 en half jaar op heb moeten wachten.

Ach ja, op de Xbox 360 kan ik er nog geen gebruik van maken hoor .Over de prijs van games, helaas hanteren ze in de Store de retail adviesprijs om winkeliers niet voor het hoofd te stoten. Dat betekent dat games dus €70 kosten.
Hmm, zo had ik er nog niet over nagedacht wb prijs digitaal. Zit wat in idd.Vind wel dat er dan extra's bij de digitale versie mogen zitten. Al is het een thema en een paar avatartjes, het is tocn iets.
#367623  | 18 oktober 2012 00:31 - Silver__Eagle
Avatar van Silver__Eagle
Reacties: 1.028
tssssss,. dit is wel heel erg slecht. Dit bestaat allang!!!!. http://www.psncode.nl/
Alsteblieft.
#367624  | 18 oktober 2012 00:48 - Assassin
Avatar van Assassin
Reacties: 1.820
Quote:
tssssss,. dit is wel heel erg slecht. Dit bestaat allang!!!!. http://www.psncode.nl/
Alsteblieft.


Lees de tekst nou even:

"Het is mogelijk om je tegoed op te hogen met €5, €10, €15, €20, €30 of €50. Ook kun je eventueel je huidige tegoed aanvullen tot een maximum van €150. Als je nu dus €17,50 in je account hebt kun je daar maximaal €132,50 aan toevoegen."
#367626  | 18 oktober 2012 03:02 - Magnolia
Avatar van Magnolia
Reacties: 1.171
Quote:
Dat klopt, omdat zij mijn creditcard gegevens niet praktisch op straat gooien door slechte beveiliging vind ik dat geen probleem. Ik weet niet precies wat je punt is maar een tegenargument was het zeker niet.


Wees blij dat ze het aanbieden, is het ietwat laat? Ja, maar het blijft een goeie zaak dat ze het mogelijk hebben gemaakt, daar kunnen Ninty en MS nog wat van leren, zeker met dat belachelijke punten-systeem dat MS hanteert.

Quote:
Lees de tekst nou even:

"Het is mogelijk om je tegoed op te hogen met €5, €10, €15, €20, €30 of €50. Ook kun je eventueel je huidige tegoed aanvullen tot een maximum van €150. Als je nu dus €17,50 in je account hebt kun je daar maximaal €132,50 aan toevoegen."

Je weet wel tegen wie je het hebt, hè?
#367628  | 18 oktober 2012 09:19 - SherrifNL
Avatar van SherrifNL
Reacties: 157
Sweet stuff hier hebben veel mensen profijt aan.
#367630  | 18 oktober 2012 10:01 - billie91
Avatar van billie91